Lmm

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
320Niklas
Posts: 99
Joined: 11 Jan 2006, 21:47
Location: Linköping

Lmm

Post by 320Niklas »

Vad fungerar bäst lmm på sug sidan eller på tryck sidan??Eller fingerar de lika bra?
NORMIND
Posts: 192
Joined: 20 Nov 2005, 14:49

Post by NORMIND »

det där skulle jag också vilja veta... har sett båda varianterna...

är det skilnad på LMM med klaff och LMM med tråd ? alltså är det nån av dom det funkar bra med och den andra inte ?
User avatar
Zwofurti
Posts: 2635
Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare

Post by Zwofurti »

lmm med klaff är en luftmängdmätare

med tråd är det en luftmassemätare.

skillnaden hör ni på namnet, den är juh konstruerad för att vara på sugsidan, så jag tycker ju den bör vara där.
Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Post by Svintoleffe »

bmw Andreas säger samma sak lmm på sug sidan.
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
318is_turbo
Posts: 64
Joined: 12 May 2006, 19:05
Location: falköping

Post by 318is_turbo »

för en del verkar de fungera skit bra på trycksidan men jag har fått ihop både m20 och m42 på sugsidan och de fungerar fint
Fido85
Posts: 1633
Joined: 20 Nov 2005, 22:08
Location: Jakobstad (Finland)

Post by Fido85 »

sugsidan...hade jag och funkade superbra
Mvh Christoffer
Tel:+358504210611
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Trycksidan... Jag får inte bilen o gå bra med LMM på sugsidan.. vill bara fetta ner sig..
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
BRUZZE
Posts: 2615
Joined: 21 Nov 2005, 18:07
Location: stockholm

Post by BRUZZE »

Chrille wrote:Trycksidan... Jag får inte bilen o gå bra med LMM på sugsidan.. vill bara fetta ner sig..


har du dump?
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Yepp... både intern i turbon samt på tryckröret mellan IC o insug... Antar att den suger luft genom den interna dumpen i turbon, därför det inte funkar me LMM på sugsidan...
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
Misano
Posts: 397
Joined: 20 Nov 2005, 18:05
Location: Karlstad

Post by Misano »

Chrille wrote:Yepp... både intern i turbon samt på tryckröret mellan IC o insug... Antar att den suger luft genom den interna dumpen i turbon, därför det inte funkar me LMM på sugsidan...


Aha.. där har du ju ditt problem säkert. Men jag tror det är den externa dumpen som står lite öppen, därav att den går fett för dig när du har den på sugsidan. Den interna har ingen kontakt met luften utanför turbon.

Man varför har du 2 st? :? Sätt ett lock för den istället, eller plocka bort den externa :)
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Nja ja prövade hålla för den externa men ingen större skillnad...

Säker på att den intergrerade inte kan vara problemet?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
Turbo_folke
Posts: 601
Joined: 23 Nov 2005, 16:29
Location: Lund

Post by Turbo_folke »

Hade en sådan bosch återcirkulerande dump på min 900s och den tjuv öpnnade på tomgång. Har läst om fler som haft samma "problem" när man kört med den som öppen dump.
Last edited by Turbo_folke on 06 Jun 2006, 22:24, edited 1 time in total.
User avatar
kallevedlund
Posts: 674
Joined: 21 Nov 2005, 11:04
Location: Örebro

Post by kallevedlund »

Chrille wrote:Nja ja prövade hålla för den externa men ingen större skillnad...

Säker på att den intergrerade inte kan vara problemet?


den intergrerade kan inte generera ett sådant fel, eftersom luften kommer tillbaka... Du har förmodligen ett läckage i din externa dump isåfall..
//Karl-August

070-1094618

PBperformance
Post Reply