Blir väl en 601hk och 816Nm i motorn om man räknar på 10% förlust i drivlinan....
1,2 bar
1,8 bar
Lägger man i femman och trycker på från låga varv börjar det ladda på ordentligt vid 2500-3000rpm Hade 450Nm på hjulen vid 3000rpm på grundladdet 1,2 bar vid låst varvtal på dynapacken.
Glöm inte att trycka påHD så ni får bästa kvalité på filmen.
Haha ja visst är det kul! Särskilt kul är det att bilen också ser nära original ut på utsidan Sleeper...
Fick köra lite på torr väg igår, då greppade det på fyran med 3 pers i bilen. Matade på rätt bra, tyvärr gick den in i boostcut vid full gas i uppförsbacke på höga växlar, får nog ställa ned laddtrycksventilen från 50 till 45% så det inte händer igen. Den ska ju ligga på ca 1,8 bar, boostcutten ligger på 2 bar...
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
Har ju lite problem med bilen dock, den startar rätt så lätt när den är kall, men dör den eller man själv stänger av den när den blivit varm så är den mycket svår att få igång om det ens går. Ska kolla så den inte går för fett eller tunt på tomgång om det nu kan vara nått sånt som strular...
Har en Innovate LM1 som jag just ställt om för E85, men man måste nog kalibrera den efteråt för jag hade lambda 0,78 på tomgång med varm motor?? Ungefär det samma när den var kall....
Måste fixa detta problemet innan jag tar några fler turer, är ju lagom jobbigt om man inte kan få igång aset om det dör rätt som det är....
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen