M3 E30 Turbo on the road again!
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
-
- Posts: 1342
- Joined: 23 Nov 2005, 13:45
- Location: Gävle
- Contact:
-
- Posts: 380
- Joined: 05 Dec 2008, 12:32
- Location: Örebro
Nu sitter en 115A generator från en 535 e34 på plats. Såg väldigt lika ut på utsidan men med lite närmare mätning så visade det sig att 535 generatorn var 5mm större så den ursprungliga planen som var att bara flytta över den främre gaveln fick ändras till att ta främre gaveln från 80A generatorn och sen svarva upp den 5mm så den passade på den större generatorn. Just det blev kanon till slut.
Nu är dock problemet kvar
Laddningen sjunker när generatorn fått jobba ett tag. Vad kan det vara för knas?? 
Nu är dock problemet kvar


jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
-
- Posts: 1250
- Joined: 20 Nov 2005, 18:27
- Location: Linköping
tyvärr så går inte det så längePer Eriksson wrote:Om du startar bilen utan generatorn inkopplad , hur stor förbrukning från batteriet har du då?


323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Blir kabeln bak från batteriet jättevarm?
Testa att koppla bort den och sätt ett batteri löst på golvet med startkabel, bara för att sevad som händer.
Testa att koppla bort den och sätt ett batteri löst på golvet med startkabel, bara för att sevad som händer.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Låter som jordfel. Testa att jorda generatorn i blocket direkt från Jordpunkten på generatorn (förutsatt att jorden från blocket till karossen är ordentlig). Jag gjorde så när min generator blev varm.
Precis som bäckis skrev så bör du kolla så att pluskabeln inte blir varm (också jordfel).
Hoppas att det löser sig!
Mvh M
Precis som bäckis skrev så bör du kolla så att pluskabeln inte blir varm (också jordfel).
Hoppas att det löser sig!
Mvh M
Det har jag inte testat. Får kolla på det imorrn men först ska jag testa ett tredje batteri. För att utesluta att det inte är det som bråkar.Per Eriksson wrote:Om du startar bilen utan generatorn inkopplad , hur stor förbrukning från batteriet har du då?
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Inte vad jag har kunnat känna.Bäckis wrote:Blir kabeln bak från batteriet jättevarm?
Testa att koppla bort den och sätt ett batteri löst på golvet med startkabel, bara för att sevad som händer.
Om det inte är batteriet som är felet nu så är nästa steg att montera en fetare kabel mellan generator och plusplinten vid expansionskärlet. Detta om det skulle kunna vara kabelbrott eller knas med den kabeln.
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Tack för erbjudandet, har dock 3 stycken olika nu som jag testat medBRUZZE wrote:jag har en fin m20 generator om du vill testa.

jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Det räknar jag med!martin n wrote:syns vi på mantorp eller??
//Martin
Måste ju se när Ola åker dräparfort!

jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Efter att det fortsatte att strula med blåsta topp-packningar och läckande pyramidringar så rev jag ur turbomaskinen och kastade i gamla 260 hästars sugmotorn igen så man iaf kan rulla lite med bilen. Känns som att det händer nada när man rör på gaspedalen mer än att det låter fränt... 
Turbomaskinen är riven och jag ska mäta upp spåren för pyramidringarna noga nu, misstänker att det kan vara lite snett fräst.
Någon som har bra tips på hur man på ett exakt sätt mäter djupet på spåren? Har kört med digitalt skjutmått nu men det är svårt eftersom det är lätt att vinkla lite åt något håll och då blir det felaktiga värden.
När jag rev loss toppen och grenröret märkte jag att det var nånting som knasade med wg´n. Känns som om aluhuset har varit limmat i stålhuset men att det har släppt. Någon som varit med om liknande och har tips på hur man kan fixa det?
Har även konstaterat att själva ventilen på wg´n ligger några mm ifrån sätet, mao tokläckage!

lite löst/glapp!



Turbomaskinen är riven och jag ska mäta upp spåren för pyramidringarna noga nu, misstänker att det kan vara lite snett fräst.
Någon som har bra tips på hur man på ett exakt sätt mäter djupet på spåren? Har kört med digitalt skjutmått nu men det är svårt eftersom det är lätt att vinkla lite åt något håll och då blir det felaktiga värden.
När jag rev loss toppen och grenröret märkte jag att det var nånting som knasade med wg´n. Känns som om aluhuset har varit limmat i stålhuset men att det har släppt. Någon som varit med om liknande och har tips på hur man kan fixa det?
Har även konstaterat att själva ventilen på wg´n ligger några mm ifrån sätet, mao tokläckage!


lite löst/glapp!


jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290