Tjenare!
Undrar om det är jag som tycker laddtrycket är segt eller om det verkligen är det.
Känns riktigt tråkigt att vänta på laddtrycket skall komma tillbaka vid växlingar.
Enl loggen så tar det ungefär 0.9s att bygga upp tryck från det att gasen är 100%.
Men det känns som laddtrycksmätaren segar sig uppåt.
Fullt laddtryck (1bar) har jag vid 4600rpm på 2:an och 3500rpm 3:an och runt 3300 på 4:an.
Detta med:
Precision SC44 a/r .063
Tial 38mm wastegate med 1bar fjäder
Eller får jag investera i laddtrycksstyrning/responssystem?
Segt laddtryck
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Okaj, något knas är det väl då. Trycktestade mina tryckrör till 1.5bar inann jag monterade dem, och inga läckage vid insuget heller.
Nej 0.9s låter inte mycket men det känns inget skoj vid rödljusracen att vänta på trycket skall komma.
Kan avgasmottryck påverka detta? Har iofs 3" till dubbla 2.5" men utblåsen stryper lite?
Tog ett urklipp ur loggen.
Nej 0.9s låter inte mycket men det känns inget skoj vid rödljusracen att vänta på trycket skall komma.
Kan avgasmottryck påverka detta? Har iofs 3" till dubbla 2.5" men utblåsen stryper lite?
Tog ett urklipp ur loggen.
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Testade lossa avgassystemet vid Y-greningen, men samma sak. Provade även lägga på lite tryck på ovansidan membranet, bara 0.1bar iofs. Tryckrören är hela och har inte märkt några läckage. Bmwandreas hur tidigt fick du fullt ladd på de olika växlarna och det var alltså fullt ladd direkt efter växlingar? Även vid halvsnabba växlingar?
OT: Är det någon skilland mellan vanos stakar och icke vanos stakar i hållbarhet? Vågar man ladda 1.3-1.4 vid race tillfällen med vanos stakar en sommar max?
OT: Är det någon skilland mellan vanos stakar och icke vanos stakar i hållbarhet? Vågar man ladda 1.3-1.4 vid race tillfällen med vanos stakar en sommar max?