M20 2,7l effekt
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 416
- Joined: 13 Feb 2006, 22:24
M20 2,7l effekt
Hva kan man forvente å få ut av en M20 med 2,7l bunndel og 2,5 topp etter renovering, balansering av veiv, vikting av kolvar, vevstakar och trimkam (hvor mange grader er mest gunstig?), billetfreste ventiløftere og flytta turtallsperre til ca. 8000 rpm? Rasar inte da med billet løftere og balansert bunndel?
-
- Posts: 416
- Joined: 13 Feb 2006, 22:24
Bimmerlars wrote:2,7 bunndel og 2,5 topp gir ca. 200hk orginalt. Så 210hk tviler jeg på. 240 hørtes mer riktig ut. Hva må til for å oppnå 300hk? S14 motorene hadde jo ca. 280hk under DTM...
Er det ikke ca 1000 kr per hk ved NA-trim? Da kan du jo tenke deg selv hva som må til.
Jeg synes 240 høres mye ut, mener diverse Alpina, Hartge osv har ca 220hk i 2.7 versjonene. Da med kam, porting, chip, grenrør osv. Tror ikke man skal forvente seg så voldsomt med effekt fra sugemotorer.
-
- Posts: 416
- Joined: 13 Feb 2006, 22:24