Behöver tips om frakt från Örebro till Luleå
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Behöver tips om frakt från Örebro till Luleå
Tjena
Jag har köpt en M5 diff utav en kille i Örebro och vill såklart ha hem den till Luleå.
Nöjda och glada så kommer vi överens om att han (såklart) skickar upp den med bussgods.
Men när han kommer med klumpen så vill dom inte ta emot den, den väger tydligen för mycket!?
Emballaget vägde enligt uppgift 49kg
Är det någon annan som råkat ut för detta?
Kan någon tipsa om ett altenativt sätt att få denna arma diffklump från Örebro till Luleå?
Jag har köpt en M5 diff utav en kille i Örebro och vill såklart ha hem den till Luleå.
Nöjda och glada så kommer vi överens om att han (såklart) skickar upp den med bussgods.
Men när han kommer med klumpen så vill dom inte ta emot den, den väger tydligen för mycket!?
Kan någon tipsa om ett altenativt sätt att få denna arma diffklump från Örebro till Luleå?
Re: Behöver tips om frakt från Örebro till Luleå
tjenare har råkat ut för samma problem med bussgods i örebro .vissa gånger har det gått bra men som sagt har ju varit precis på gränsen ,alltså lite för tungt enligt deras listaPolarbear wrote:Tjena

det som dom erbjuder nu är att man kan få skicka genom bussgods med dsv tror jag det hette .så går att skicka men blir dyrare , gjorde så sisst med en låda men kommer ej ihåg exakt pris
mvh robban
Last edited by sidenmark on 16 Jul 2009, 17:19, edited 1 time in total.
070-4944680
- Nemesis_turbo
Har suttit och tittat igenom prislistan för Örebro och där kan man lite kryptiskt utläsa att som endast tar gods upp till 40kg.
Har provat att ringa och maila utan resultat..
Ska ringa till dom där dsv imorgon så får vi se, tack för tipset!
Hanterar inte alla bussgods pallgods?
Trodde det bara var Konsum som inte gjorde det..
Har provat att ringa och maila utan resultat..
Ska ringa till dom där dsv imorgon så får vi se, tack för tipset!

Hanterar inte alla bussgods pallgods?
Trodde det bara var Konsum som inte gjorde det..

- Nemesis_turbo
om det är bussgods dvs på deras lastn ings central för orten så ja då bör dem hantera pall men är det bara ombud så är det många som inte gör det. har det lite drygt för jag har ett ombud ca 300m från garaget men dem tar inte pallgods så jag får åka in till centralen i hudik är ca 3.5mil dit när jag ska skicka pall eller hämta gods som kommer på pall
Re: Behöver tips om frakt från Örebro till Luleå
för tung? skitsnack, jag fick en 535 klump skickad från Luleå till Söderhamn och då var den då absolut inte för tung, + kardan och stödlager också.Polarbear wrote:Tjena
Ett tips, ring till min gamla arbetsgivare Micke Uppman (har bilar som går dagligen Skåne - Norra norrland, dom går förbi Örebro, på kvällarna mellan 22-00 , Då har du klumpen i Luleå dagen efter. 0270-60769 , Svarar inte Micke själv så är det hans fru Eva-Marie eller Thomas som sitter nere i skåne.
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Ringde idag till DSV i Örebro för att fråga om fraktpriser.
Kvinnan jag talade med ville ha 1853kr + MOMS!!!
Jag sade lite skämtsamt att jag bara ville anlita dom inte köpa hela företaget, hehe.
Hon fattade nog inte skämtet.
Hur i hela fridens namn kan det kosta över 2000 spänn för att skicka ett sketet emballage på 50kg???
Inte så konstigt att företag går omkull, inte en djävel har ju råd att anlita nån..
Provade också ringa Micke Uppman enligt tips, där kan det lösa sig
Kvinnan jag talade med ville ha 1853kr + MOMS!!!

Jag sade lite skämtsamt att jag bara ville anlita dom inte köpa hela företaget, hehe.
Hur i hela fridens namn kan det kosta över 2000 spänn för att skicka ett sketet emballage på 50kg???
Inte så konstigt att företag går omkull, inte en djävel har ju råd att anlita nån..
Fan va sjukt att det inte finnas nånstanns närmare än karlskoga, från örebro sett, som tar emot halvpall. Nu när du skrev det var jag tvungen att kolla upp alla rundliggande städer/byar.
Bor själv ca 300meter från bussgods men dom tar inte emot halvpall så jag fick åka till ludvika, som är en relativt liten stad ändå, som tog emot.
Lyckligvis är det ju stor väg till karlskoga och kan väll inte ta mer än en halvtimme att åka? =)
Bor själv ca 300meter från bussgods men dom tar inte emot halvpall så jag fick åka till ludvika, som är en relativt liten stad ändå, som tog emot.
Lyckligvis är det ju stor väg till karlskoga och kan väll inte ta mer än en halvtimme att åka? =)
Skicka med schenker, bör gå på runt 500-600 och då hämtar dom klumpen hemma hos dig plus leverans till dörren!!
Mvh
Mvh
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
Synd att jag inte jobbade kvar där, då hade jag kunnat fixa det mot en låda ölPolarbear wrote:Ringde idag till DSV i Örebro för att fråga om fraktpriser.
Kvinnan jag talade med ville ha 1853kr + MOMS!!!![]()

Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005