Behöver tips om frakt från Örebro till Luleå

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Post Reply
Polarbear

Behöver tips om frakt från Örebro till Luleå

Post by Polarbear »

Tjena

Jag har köpt en M5 diff utav en kille i Örebro och vill såklart ha hem den till Luleå.
Nöjda och glada så kommer vi överens om att han (såklart) skickar upp den med bussgods.
Men när han kommer med klumpen så vill dom inte ta emot den, den väger tydligen för mycket!?
Emballaget vägde enligt uppgift 49kg

Är det någon annan som råkat ut för detta?

Kan någon tipsa om ett altenativt sätt att få denna arma diffklump från Örebro till Luleå?
Kent Henell
Projekt: 545 TIC

www.tjarnbergsmekaniska.se/
auto bildelar luleå
hydroscand luleå
airs

Post by airs »

Väger för mycket?! Skumt som fan då man tom kan skicka en hel motor på halvpall. Kan han inte bara ringa nån annan bussgods i närheten av örebro och fråga om dom vill skicka och säga vad den väger osv :)
Polarbear

Post by Polarbear »

Jag tycker också det låter helskumt.
Har provat att ringa dit men som vanligt så får man aldrig svar..
Kent Henell

auto bildelar luleå
hydroscand luleå
sidenmark

Re: Behöver tips om frakt från Örebro till Luleå

Post by sidenmark »

Polarbear wrote:Tjena

Jag har köpt en M5 diff utav en kille i Örebro och vill såklart ha hem den till Luleå.
Nöjda och glada så kommer vi överens om att han (såklart) skickar upp den med bussgods.
Men när han kommer med klumpen så vill dom inte ta emot den, den väger tydligen för mycket!?

Kan någon tipsa om ett altenativt sätt att få denna arma diffklump från Örebro till Luleå?
tjenare har råkat ut för samma problem med bussgods i örebro .vissa gånger har det gått bra men som sagt har ju varit precis på gränsen ,alltså lite för tungt enligt deras lista :) men har då varit hygglig och tagit ändå ! och då har det varit bakklumpar från e34 jag provat med likaså lådor

det som dom erbjuder nu är att man kan få skicka genom bussgods med dsv tror jag det hette .så går att skicka men blir dyrare , gjorde så sisst med en låda men kommer ej ihåg exakt pris

mvh robban
Last edited by sidenmark on 16 Jul 2009, 17:19, edited 1 time in total.
070-4944680
Nemesis_turbo

Post by Nemesis_turbo »

om han lägger klumpen på en halvpall tar bussgods den om det är ett ombud som hanterar pallgods. gods över 35kg behöver dem inte ta annars för det ska man inte behöva lyfta
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
Polarbear

Post by Polarbear »

Har suttit och tittat igenom prislistan för Örebro och där kan man lite kryptiskt utläsa att som endast tar gods upp till 40kg.
Har provat att ringa och maila utan resultat..

Ska ringa till dom där dsv imorgon så får vi se, tack för tipset! :wink:

Hanterar inte alla bussgods pallgods?
Trodde det bara var Konsum som inte gjorde det.. :roll:
Kent Henell

auto bildelar luleå
hydroscand luleå
Nemesis_turbo

Post by Nemesis_turbo »

om det är bussgods dvs på deras lastn ings central för orten så ja då bör dem hantera pall men är det bara ombud så är det många som inte gör det. har det lite drygt för jag har ett ombud ca 300m från garaget men dem tar inte pallgods så jag får åka in till centralen i hudik är ca 3.5mil dit när jag ska skicka pall eller hämta gods som kommer på pall
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
Hansa

Re: Behöver tips om frakt från Örebro till Luleå

Post by Hansa »

Polarbear wrote:Tjena

för tung? skitsnack, jag fick en 535 klump skickad från Luleå till Söderhamn och då var den då absolut inte för tung, + kardan och stödlager också.

Ett tips, ring till min gamla arbetsgivare Micke Uppman (har bilar som går dagligen Skåne - Norra norrland, dom går förbi Örebro, på kvällarna mellan 22-00 , Då har du klumpen i Luleå dagen efter. 0270-60769 , Svarar inte Micke själv så är det hans fru Eva-Marie eller Thomas som sitter nere i skåne.
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Polarbear

Post by Polarbear »

Tusen tack!!

Nu har jag lite tips på hur jag ska lösa detta.
Kent Henell

auto bildelar luleå
hydroscand luleå
Polarbear

Post by Polarbear »

Ringde idag till DSV i Örebro för att fråga om fraktpriser.

Kvinnan jag talade med ville ha 1853kr + MOMS!!! :shock:

Jag sade lite skämtsamt att jag bara ville anlita dom inte köpa hela företaget, hehe.
Hon fattade nog inte skämtet.

Hur i hela fridens namn kan det kosta över 2000 spänn för att skicka ett sketet emballage på 50kg???

Inte så konstigt att företag går omkull, inte en djävel har ju råd att anlita nån..

Provade också ringa Micke Uppman enligt tips, där kan det lösa sig
Kent Henell

auto bildelar luleå
hydroscand luleå
Söderling

Post by Söderling »

Bussgods i örebro tar inte hand om halvpall, men kör han den till karlskoga (ca 4.5 mil från örebro) och skickar därifrån skulle det funka med bussgods, då dom är närmst som tar hand om halvpall.
Det är va ja fick reda på när ja skulle få en pall hem
airs

Post by airs »

Fan va sjukt att det inte finnas nånstanns närmare än karlskoga, från örebro sett, som tar emot halvpall. Nu när du skrev det var jag tvungen att kolla upp alla rundliggande städer/byar.

Bor själv ca 300meter från bussgods men dom tar inte emot halvpall så jag fick åka till ludvika, som är en relativt liten stad ändå, som tog emot.

Lyckligvis är det ju stor väg till karlskoga och kan väll inte ta mer än en halvtimme att åka? =)
Rsjerry

Post by Rsjerry »

Skicka med schenker, bör gå på runt 500-600 och då hämtar dom klumpen hemma hos dig plus leverans till dörren!!

Mvh
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
Hansa

Post by Hansa »

Polarbear wrote:Ringde idag till DSV i Örebro för att fråga om fraktpriser.

Kvinnan jag talade med ville ha 1853kr + MOMS!!! :shock:

Jag sade lite skämtsamt att jag bara ville anlita dom inte köpa hela företaget, hehe.
Hon fattade nog inte skämtet.

Hur i hela fridens namn kan det kosta över 2000 spänn för att skicka ett sketet emballage på 50kg???

Inte så konstigt att företag går omkull, inte en djävel har ju råd att anlita nån..

Provade också ringa Micke Uppman enligt tips, där kan det lösa sig
Synd att jag inte jobbade kvar där, då hade jag kunnat fixa det mot en låda öl 8)
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Polarbear

Post by Polarbear »

Haha, tack tack

Det verkar löst sig nu.
Väntar på besked om pris imorgon.
Kent Henell

auto bildelar luleå