Tja!
Tänkte åka och ställa in hjulvinklarna på e30in men vet inte vilka värden jag ska köra med..
Har precis svetsat på ett justeringskitt för bakvagnen för både camber och Toe.
Fram har jag ställbara topplagringar från k-sport.
Bak:
Tänkt köra med nära noll camber, kanske lite + för att kompensera för fjäder kompression. men hur mycket ungefär?
Rak eller lite toe in, vad tror ni?
Fram:
Hur mycket - camber tror ni?
Och hur mycket toe in?
Synd att man inte har råd med 1 bil till varje typ av aktivitet
Mvh Erik W
4 hjulsinställning. Kompromiss för drag, drift, bana?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
4 hjulsinställning. Kompromiss för drag, drift, bana?
Erik W
Bmw E30 327im 660Whp\770Nm
Bmw E30 327im 660Whp\770Nm
För bana ska du ha -3,5 till -4 i camber och lite toe-out fram iaf! Ganska mycket camber bak med typ -3!
Men det lär ju inte vara en höjdare på strippen med dessa vinklar
Men du har ju justerbart så du får märka ut inställningarna och skruva mellan racen
Men det lär ju inte vara en höjdare på strippen med dessa vinklar
Men du har ju justerbart så du får märka ut inställningarna och skruva mellan racen
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
Rsjerry: Dom vinklarna du skrev fram borde väl funka att köra rakt fram med? men bak blir det ju rätt kass
Andy_b: Orginal fungerar säkert, men det är ju inge vidare hjulvinklar bak orginal på sänkt bil..
Ställer nog in framvagnen som Rsjerry sa och ställer bakvagnen på noll camber så får jag vrida in camber vinkeln bak när det är dags för banåka..
Mvh Erik
Andy_b: Orginal fungerar säkert, men det är ju inge vidare hjulvinklar bak orginal på sänkt bil..
Ställer nog in framvagnen som Rsjerry sa och ställer bakvagnen på noll camber så får jag vrida in camber vinkeln bak när det är dags för banåka..
Mvh Erik
Erik W
Bmw E30 327im 660Whp\770Nm
Bmw E30 327im 660Whp\770Nm