Respons med K29 på 2.5 vs 2.7 vs 2.9

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
kristov
Posts: 568
Joined: 20 Nov 2005, 15:16
Location: Norge

Respons med K29 på 2.5 vs 2.7 vs 2.9

Post by kristov »

Jag körde med en K29 med 14'ans avgas på min M20B25, då kom maks ladd rundt 4000 rpm.

Hur mycket tidigare vil jag få maks ladd med en 2.7 eller 2.9?
User avatar
YBP
Posts: 31
Joined: 12 Feb 2006, 12:31

Post by YBP »

Ca. 300rpm forbedring for hver av alternativene, skulle jeg tippe.
Image
kristov
Posts: 568
Joined: 20 Nov 2005, 15:16
Location: Norge

Post by kristov »

Ok, da ser det ut til at rett dimmensjonert turbo er smartere enn volumøkning.
User avatar
YBP
Posts: 31
Joined: 12 Feb 2006, 12:31

Post by YBP »

Det er som sagt tipping, men det er ikke tatt rett ut fra lufta heller. :)

Det blir jo bare 8 og 16% volum økning, så noen kjempeforskjell kan det ikke bli.

Fra 4k ned til 3300 med en 2,9 er jo likevel en ganske merkbar forandring, men riktig turbo til riktig motor vil likevel være vinneren.
Image
kristov
Posts: 568
Joined: 20 Nov 2005, 15:16
Location: Norge

Post by kristov »

Nei, det skal ikke være lett å bygge motor med turbo....
Post Reply