Jag körde med 535 e28kylare i min e30 touring med s38b36. men du får fimpa stosen som går till expansionskärlet fram på vattenröret och svetsa sedan dit den på sidan i termostathuset. om du kör med ppf motorfästen så får du dit kylarn efter denna mod men det är på punghåret.....
affe wrote:Jag körde med 535 e28kylare i min e30 touring med s38b36. men du får fimpa stosen som går till expansionskärlet fram på vattenröret och svetsa sedan dit den på sidan i termostathuset. om du kör med ppf motorfästen så får du dit kylarn efter denna mod men det är på punghåret.....
Jo jag kör PPF 3.6L fästen fast moddade för 3.8L
Vad är det för legering i termostathuset? Är det gjutjärn eller något motsvarande?
Du råkar inte ha en bild på detta?
Stort tack för svar Affe! Uppskattar det!
MVH Fredrik Mehlin
Vi håller på att fräsa ett termostathus nu, kan ta någon bild och lägga upp senare om jag hinner, annars finns det från E28 med S83 motorn externa men dom är dyra. Annars måste det finnas andra bilar med externa termostathus,
Last edited by Avvah on 12 Jul 2009, 22:15, edited 1 time in total.
Avvah wrote:Vi håller på att svarva ett termostathus nu, kan ta någon bild och lägga upp senare om jag hinner, annars finns det från E28 med S83 motorn externa men dom är dyra. Annars måste det finnas andra bilar med externa termostathus,
Svarva ett termostathus? Alltså för att köra extern termostat?
Hahahah menade såklart fräsa (: jag vet inte om jag kan fixa ett till, kan höra om han som hjälpte oss är intresserad att göra ett till nu när vi har alla mått osv klart. om jag hinner imorgon så ska jag fixa någon blid till dig, kommer inte ihåg vilken modell det var nu men jag tror det är fiat 131 som har externt hus.
Avvah wrote:Hahahah menade såklart fräsa (: jag vet inte om jag kan fixa ett till, kan höra om han som hjälpte oss är intresserad att göra ett till nu när vi har alla mått osv klart. om jag hinner imorgon så ska jag fixa någon blid till dig, kommer inte ihåg vilken modell det var nu men jag tror det är fiat 131 som har externt hus.
Okej!
För min bil är klar, allt är fixat. det handlar bara om att fixa kylningen sen fara ut och åka man blir lite less att det ska stypa i nått..
Jag har EV hittat ett externt termostathus från en M535.. så vi får se.
Vad är det för kostnad och levtid på ett hus ifrån er om det är möjligt?
Avvah wrote:Hahahah menade såklart fräsa (: jag vet inte om jag kan fixa ett till, kan höra om han som hjälpte oss är intresserad att göra ett till nu när vi har alla mått osv klart. om jag hinner imorgon så ska jag fixa någon blid till dig, kommer inte ihåg vilken modell det var nu men jag tror det är fiat 131 som har externt hus.
Okej!
För min bil är klar, allt är fixat. det handlar bara om att fixa kylningen sen fara ut och åka man blir lite less att det ska stypa i nått..
Jag har EV hittat ett externt termostathus från en M535.. så vi får se.
Vad är det för kostnad och levtid på ett hus ifrån er om det är möjligt?
det är robert ajden som har gjort termostathuset, jag hoppas att det inte gjorde nåt att jag gav ut den informationen fredrik.
Tänkte mest på att det brukar bli tjaffs när man länkar andra än PPF själva på deras forum. Även att jag inte vet om robban är så sugen på att tillverka ett till hus. http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=33691& tex
Avvah wrote:Tänkte mest på att det brukar bli tjaffs när man länkar andra än PPF själva på deras forum. Även att jag inte vet om robban är så sugen på att tillverka ett till hus. http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=33691& tex
Jag ringer själv Ajden under dan och pratar med honom.
Jag köpte en termostat ifrån en 7-serie, den har samma dimension på anslutningarna men frågan är ju om flödet genom den är sämre. Vi får se hur det funkar helt enkelt.
Jag snackade med Ajden, funkar inte detta och erat funkar så får han snickra ett åt mig också