ingen aning... Trycka eller suga, borde inte spela nån roll, det är ju samma mängd luft, dock är det trycksidan som funkar bäst för mig så de borde fungera bäst för dig med...
men hur kan du ha dåligt me plats på trycksidan??? Borde väl nästan vara tvärtom eller?
Så här sitter mitt om du inte redan sett...
Lycka till
spridare 318is turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
-
- Posts: 64
- Joined: 12 May 2006, 19:05
- Location: falköping
-
- Posts: 64
- Joined: 12 May 2006, 19:05
- Location: falköping
nu är problemet löst
eftersom jag kör med dubbla lmm så hade jag dom på varanda , och bara den övre inkopplad "uppspänd" sen provade jag att sätta kontakten på den som jag inte spännt och plötsligt gick den som ett skott , varvar upp till varvstopp utan problem . vid 5000rpm blir de riktigt gött drag i bilen , laddar nu 0,7bar . går nästan som orginal innan laddtrycket kommer=)
eftersom jag kör med dubbla lmm så hade jag dom på varanda , och bara den övre inkopplad "uppspänd" sen provade jag att sätta kontakten på den som jag inte spännt och plötsligt gick den som ett skott , varvar upp till varvstopp utan problem . vid 5000rpm blir de riktigt gött drag i bilen , laddar nu 0,7bar . går nästan som orginal innan laddtrycket kommer=)
altså jag förstår inte hur envisas med att åka med dubbla lmm.
jag tycker fortfarande att du ska sätta dit en större lmm, justera och spänna den tills bilen går bra.
"du provade att koppla in den andra" sedan gick den som ett skott.
ett tips bara.
mvh Eric
jag tycker fortfarande att du ska sätta dit en större lmm, justera och spänna den tills bilen går bra.
"du provade att koppla in den andra" sedan gick den som ett skott.
ett tips bara.
mvh Eric
Kör: Ford Escort Cosworth -93 505whp 525wnm
Körde: M3 -01
Körde: M5 -91
Körde: 325i -88
Körde: 318is 16v -90 (Turbo)
(Eric Johansson)
Körde: M3 -01
Körde: M5 -91
Körde: 325i -88
Körde: 318is 16v -90 (Turbo)
(Eric Johansson)