Bilen är i grunden en Audi 80 1.9 quattro från -87.
Den har klarat sig bra från rost men det finns lite i nedkanten på förar dörren och på skärmkanterna. Lacken är rätt sliten.
Nu till det bra:
Motorn är utbytt till en 2.7 liters V6 från en 00as s4 .
Motor spec.:
Smidda Wiseco kolvar
Smidda H-profils vevstakar
Supertech inconell avgasventiler
Grenrör i svartstål för enkelturbo.
Insugskammaxlar från 2.4l sugmotor.
Lätt portade/putsade toppar.
Nya lager, packningar och remmar.
Hx 55 turbo 66 mm in.
Hks wastgate kopia 50mm
Frontmonterad intercooler
Alu tryckrör med öppen dump.
3 tums vajer gasspjäll.
Motorn har bara gått ca 20 mil sen kolvar mm byttes.
Bränsle /Tändning:
Ems motorsport 6600 styrsystem , fullt sekvensiellt för 6 cylindrar.
Dubbla Link 3 kanals tändsteg.
1680cc spridare .
Dubbla bränslepumpar.
Drivlina:
Växellåda från äldre S4 med svetsad mitten diff.
Bakdiff från 80 2.3 coupé
4 puckad sinterlammel med org s4 tryckplatta
Den bromsades till 425 hk på hjulen innan kolvar och ventiler byttes. Men nu är de bytta så nu pallar botten delen mycket mer. Så om man önskar så kan man mappa om för mer effekt.
Men effekten räcker bra på gatan iaf.
Finns lite bilder i i projekt tråden:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... 422#212422
Bilen är påställd men Obesiktigad, besiktningsmotor och org. drivlina medföljer.
Bilen kan säljas ned ny lack men då kostar den 8000 mer.
Pris: 89000 ev. kan vattenskoter i 40000kr klassen tas som dellikvid
Ring eller PM:a för mer info.
Tel 0703306234
Audi 80 Quattro –87 med S4 2.7 V6 motor
Moderators: Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Snekast