M50 turbo vill inte starta.

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
Stiffmeister
Posts: 86
Joined: 11 Jan 2006, 19:34
Location: Bålsta

M50 turbo vill inte starta.

Post by Stiffmeister »

Kör med Autronic SMC och har precis monterat på dis-4 tänding med 3st dubbelspolar men den vill inte starta. Gnistan är bra på alla cylindrar.
Har provat olika varianter men ska 1ans tändutgång på autronic trigga 1an på dis-4 eller ska det vara på något annat sätt ?
Samt om någon vet om man behöver göra några ändringar i mappen för innan körde jag med samma dubbelspolar och 3 tändslutsteg. Har provat att ändra mellan + och - till tändningstrigger men utan resultat. Ska väl vara + för msd cdi om jag förstått rätt ?!

Tacksam för tips innan jag får psykbryt :evil:
BaCCoN
Posts: 680
Joined: 08 Jan 2007, 17:47
Location: Kungsängen

Post by BaCCoN »

kommer de fram sås till spridarna? öppnar spridarna?
Linus Hedendahl
076 31 94 728

Bygger:

Malakitgrön E30 327 Turbo Touring -89
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=38747
Stiffmeister
Posts: 86
Joined: 11 Jan 2006, 19:34
Location: Bålsta

Post by Stiffmeister »

Jodå det gör det, inga problem i övrigt. Bilen gick alltså innan jag monterade DIS steget så det känns som att det skulle vara någon inställning i dator eller liknande man ska ändra på men jag hittar inte vad man ska ändra isf. Och sen så man kan va säker om någon vet vilken tändutgång på sprutet man ska använda som ska trigga vilken spole på DIS-4 ?
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Du lär ändra till ignition output från - till +.
Stiffmeister
Posts: 86
Joined: 11 Jan 2006, 19:34
Location: Bålsta

Post by Stiffmeister »

Jag har provat att ändra till + i output men ville ändå inte :(
Ska ner och prova idag igen och se om det kanske va att han bara hade surat ner sig efter allt nötande på starten.
Mest fundersam om jag har kopplat rätt tändutgång från Autronic till rätt triggning på DISen så om någon vet säkert vilken som ska gå till vilken så kan ni gärna hojta till.
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Du måset även vrida in ratten på DIS4 till Waste spark mode. Står i manualen vilket nummer det är.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
Stiffmeister
Posts: 86
Joined: 11 Jan 2006, 19:34
Location: Bålsta

Post by Stiffmeister »

Japp jag har ställt den switchen för waste spark och för dubbelspolar med tändning varje varv men samma lika ändå.
Nobbe

Post by Nobbe »

Stiffmeister wrote:.Mest fundersam om jag har kopplat rätt tändutgång från Autronic till rätt triggning på DISen så om någon vet säkert vilken som ska gå till vilken så kan ni gärna hojta till.


Spelar ingen roll.

Dock triggade vi 1:an med 3:a, 2:an med 2:an och 3:an med 1:an bara för att få det lite enklare i huvet när vi skulle dra tändkablarna.

Enklaste är ju att strobba för att se att du har rätt tändföljd.
Post Reply