Ja.
Har haft min motor ude.
Når den laver bare 0.1 bar knalder den i udstødningen og vil ikke tage flere rev. ??
Hvad som hände?
Autronic får direkte vacum sammen med btr.
laddtryck sty, 1 går til top-wastegate 2 går til underside-wastegate samt turbo. 3 går til fri.
Den har kørt før, og synes jeg har kontrollerat alle slanger og ledninger...
hvad kan være fel??
Mvh
Mikkel
Problem med laddtryck efter motor har været ute.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 39
- Joined: 15 Nov 2006, 12:09
- Location: Sjælland Danmark
Du har kopplat wastegaten helt fel.
1: Till insug eller tryckrör
2: Till översidan av menbranet wastegate
3:Öppen
Undersidan av mebranet på wastegate ska vara kopplad direkt till insug elleer tryckrör.
1: Till insug eller tryckrör
2: Till översidan av menbranet wastegate
3:Öppen
Undersidan av mebranet på wastegate ska vara kopplad direkt till insug elleer tryckrör.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
-
- Posts: 39
- Joined: 15 Nov 2006, 12:09
- Location: Sjælland Danmark
-
- Posts: 39
- Joined: 15 Nov 2006, 12:09
- Location: Sjælland Danmark
mikkmaurit wrote:Bäckis wrote:Du har kopplat wastegaten helt fel.
1: Till insug eller tryckrör
2: Till översidan av menbranet wastegate
3:Öppen
Undersidan av mebranet på wastegate ska vara kopplad direkt till insug elleer tryckrör.
Okay. det vil jeg prøve...
Men hvad skal turboen så have??
har værksted sammen med jesper i den hvide e30, som andreas vidst lige har kørt ind.
der sidder 1 sammen med undersidan av wastagate sammen med turbo.
???
mvh mikkel
Var du tar öppningstrycket till wastegate spelar inte så stor roll, direkt på kompressorkåpan funkar.
Det jag skrev gäller laddtrycksventilen. Kan ha missföstått vad du skrev i din första post.
Hoppas Jesper är nöjd med sin bil/motor efter jobbet vi gjorde här
Det jag skrev gäller laddtrycksventilen. Kan ha missföstått vad du skrev i din första post.
Hoppas Jesper är nöjd med sin bil/motor efter jobbet vi gjorde här
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
-
- Posts: 39
- Joined: 15 Nov 2006, 12:09
- Location: Sjælland Danmark
Bäckis wrote:Var du tar öppningstrycket till wastegate spelar inte så stor roll, direkt på kompressorkåpan funkar.
Det jag skrev gäller laddtrycksventilen. Kan ha missföstått vad du skrev i din första post.
Hoppas Jesper är nöjd med sin bil/motor efter jobbet vi gjorde här
Okay...
Har prøvet lidt forskellige løsninger med den laddtrycksventil, inte av det funkar??
Men det kan vel næsten kun være fel i de slanger, når den kun er ved ladetryck at motoren går dårligt??
mvh mikkel