Problem med laddtryck efter motor har været ute.

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
mikkmaurit
Posts: 39
Joined: 15 Nov 2006, 12:09
Location: Sjælland Danmark

Problem med laddtryck efter motor har været ute.

Post by mikkmaurit »

Ja.
Har haft min motor ude.
Når den laver bare 0.1 bar knalder den i udstødningen og vil ikke tage flere rev. ??

Hvad som hände?

Autronic får direkte vacum sammen med btr.
laddtryck sty, 1 går til top-wastegate 2 går til underside-wastegate samt turbo. 3 går til fri.

Den har kørt før, og synes jeg har kontrollerat alle slanger og ledninger...
hvad kan være fel??

Mvh
Mikkel
mvh mikkel
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Du har kopplat wastegaten helt fel.

1: Till insug eller tryckrör
2: Till översidan av menbranet wastegate
3:Öppen

Undersidan av mebranet på wastegate ska vara kopplad direkt till insug elleer tryckrör.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
mikkmaurit
Posts: 39
Joined: 15 Nov 2006, 12:09
Location: Sjælland Danmark

Post by mikkmaurit »

Bäckis wrote:Du har kopplat wastegaten helt fel.

1: Till insug eller tryckrör
2: Till översidan av menbranet wastegate
3:Öppen

Undersidan av mebranet på wastegate ska vara kopplad direkt till insug elleer tryckrör.


Okay. det vil jeg prøve...

Men hvad skal turboen så have??
mvh mikkel
mikkmaurit
Posts: 39
Joined: 15 Nov 2006, 12:09
Location: Sjælland Danmark

Post by mikkmaurit »

mikkmaurit wrote:
Bäckis wrote:Du har kopplat wastegaten helt fel.

1: Till insug eller tryckrör
2: Till översidan av menbranet wastegate
3:Öppen

Undersidan av mebranet på wastegate ska vara kopplad direkt till insug elleer tryckrör.


Okay. det vil jeg prøve...

Men hvad skal turboen så have??


har værksted sammen med jesper i den hvide e30, som andreas vidst lige har kørt ind.
der sidder 1 sammen med undersidan av wastagate sammen med turbo.
???
mvh mikkel
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Var du tar öppningstrycket till wastegate spelar inte så stor roll, direkt på kompressorkåpan funkar.

Det jag skrev gäller laddtrycksventilen. Kan ha missföstått vad du skrev i din första post.

Hoppas Jesper är nöjd med sin bil/motor efter jobbet vi gjorde här :)
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
mikkmaurit
Posts: 39
Joined: 15 Nov 2006, 12:09
Location: Sjælland Danmark

Post by mikkmaurit »

Bäckis wrote:Var du tar öppningstrycket till wastegate spelar inte så stor roll, direkt på kompressorkåpan funkar.

Det jag skrev gäller laddtrycksventilen. Kan ha missföstått vad du skrev i din första post.

Hoppas Jesper är nöjd med sin bil/motor efter jobbet vi gjorde här :)


Okay...

Har prøvet lidt forskellige løsninger med den laddtrycksventil, inte av det funkar??

Men det kan vel næsten kun være fel i de slanger, når den kun er ved ladetryck at motoren går dårligt??
mvh mikkel
Post Reply