M3 E30 Turbo on the road again!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
martin n wrote:har du krupit in under en sten eller?? dåligt med nya updates.
//Martin
Händer inte så mycket...
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Grattis!
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Bäckis wrote:Kom igen nu Jonas, fixa.
Väntar bara på att svarvgubben ska göra nya pyramidringar, sen är det bara att skruva ihop igen. får se om det blir denna eller nästa vecka som man får tid med det.
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Kan inte riktigt hajja varför du inte köper perfekt fungerande utprovade ringar av oss istället för att jävlas. De vi har har är 100%.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
martin n wrote:folk grattar men du svarar inte... ser spåren av en riktig ålders kris.
//martin
Japp, du vet ju hur det kan vara!
Men tack iaf.
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Bäckis wrote:Kan inte riktigt hajja varför du inte köper perfekt fungerande utprovade ringar av oss istället för att jävlas. De vi har har är 100%.
Mitt block är fräst djupare än se som ni gör så era ringar lirar inte då
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Nu är maskinen ihop och det verkar funka.
Dock så verkar laddtrycket inte vara helt 100. Börjar ladda lite segt tycker jag och sen laddar det knappt en bar upp till ca 6000 rpm å sen laddar det ca 1,2-1,4. Frågan är om det kan vara wastegaten som är för liten i kombination med relativt stort avgashus? Kanske löser sig genom att ladda på mer över hela registret så slipper man piken på topp?
Dock så verkar laddtrycket inte vara helt 100. Börjar ladda lite segt tycker jag och sen laddar det knappt en bar upp till ca 6000 rpm å sen laddar det ca 1,2-1,4. Frågan är om det kan vara wastegaten som är för liten i kombination med relativt stort avgashus? Kanske löser sig genom att ladda på mer över hela registret så slipper man piken på topp?
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Bäckis wrote:Om det är skenladd så löser du det genom högre tryck på lägra varv.
Precis, får testa det när det torkat upp på vägarna... Ska försöka få till det med elektroniska laddtrycksjusteringen.
Verkar lite knepigt att köra mottrycksjustering på synapsewastegaten. Ska man helt enkelt köra pysmetoden via magnetventilen på den undre anslutningen då?
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
martin n wrote:grattis jonas!! hoppas vi ses snart!
//Martin
Tackar herr smejävel!
Är Fårrden klar för drabbning om man kommer ner?
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290