M3 E30 Turbo on the road again!

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Nisse977
Posts: 1763
Joined: 28 May 2006, 08:34
Location: Göteborg
Contact:

Post by Nisse977 »

Jonas: Vad var det som hänt med kolven egentligen? Du skrev att du klantat dig? Fel ringspel eller vad var orsaken?
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
User avatar
martin n
Posts: 65
Joined: 20 Jan 2009, 09:55
Location: Borgholm

Post by martin n »

har du krupit in under en sten eller?? dåligt med nya updates.

//Martin
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

martin n wrote:har du krupit in under en sten eller?? dåligt med nya updates.

//Martin


Händer inte så mycket...
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Kom igen nu Jonas, fixa.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
martin n
Posts: 65
Joined: 20 Jan 2009, 09:55
Location: Borgholm

Post by martin n »

jo jag vet vad som händer idag.... för jonas blir gubbe idag!!!!

Grattis på 30 års dagen från öland..



//fam Nylund
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Post by Pimplaren »

Grattis! :lol:
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Bäckis wrote:Kom igen nu Jonas, fixa.


Väntar bara på att svarvgubben ska göra nya pyramidringar, sen är det bara att skruva ihop igen. får se om det blir denna eller nästa vecka som man får tid med det.
User avatar
martin n
Posts: 65
Joined: 20 Jan 2009, 09:55
Location: Borgholm

Post by martin n »

folk grattar men du svarar inte... ser spåren av en riktig ålders kris. :D

//martin
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Kan inte riktigt hajja varför du inte köper perfekt fungerande utprovade ringar av oss istället för att jävlas. De vi har har är 100%.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

martin n wrote:folk grattar men du svarar inte... ser spåren av en riktig ålders kris. :D

//martin


Japp, du vet ju hur det kan vara! ;)

Men tack iaf.
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Bäckis wrote:Kan inte riktigt hajja varför du inte köper perfekt fungerande utprovade ringar av oss istället för att jävlas. De vi har har är 100%.


Mitt block är fräst djupare än se som ni gör så era ringar lirar inte då :(
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Nu är maskinen ihop och det verkar funka.
Dock så verkar laddtrycket inte vara helt 100. Börjar ladda lite segt tycker jag och sen laddar det knappt en bar upp till ca 6000 rpm å sen laddar det ca 1,2-1,4. Frågan är om det kan vara wastegaten som är för liten i kombination med relativt stort avgashus? Kanske löser sig genom att ladda på mer över hela registret så slipper man piken på topp?
User avatar
jorgen
Posts: 3912
Joined: 20 Dec 2005, 02:35
Location: Bigstream (storfors)
Contact:

Post by jorgen »

Bara att gratulera:-). Hoppas det flyter på nu
///Jörgen.
070-400 00 80
j_m_a@telia.com


Stort tack till:

PPF
Peter K
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Om det är skenladd så löser du det genom högre tryck på lägra varv.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Bäckis wrote:Om det är skenladd så löser du det genom högre tryck på lägra varv.


Precis, får testa det när det torkat upp på vägarna... Ska försöka få till det med elektroniska laddtrycksjusteringen.
Verkar lite knepigt att köra mottrycksjustering på synapsewastegaten. Ska man helt enkelt köra pysmetoden via magnetventilen på den undre anslutningen då?
User avatar
martin n
Posts: 65
Joined: 20 Jan 2009, 09:55
Location: Borgholm

Post by martin n »

grattis jonas!! hoppas vi ses snart!


//Martin
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

martin n wrote:grattis jonas!! hoppas vi ses snart!


//Martin


Tackar herr smejävel!

Är Fårrden klar för drabbning om man kommer ner?
Post Reply