Lossade oljekylaren idag och det va typ tort i slangen så troligen har inte termostaten öppnat alls än... måste kyla sjukt bra med torrsump och slangarna dragna under bilen...
Har hållt på med servopumpen idag har haft den upp och ner och isär 5 gånger ikväll men till slut när vi heta felet lyckades vi klämma sönder en oring så blev till att ringa runt och leta servo.. fick tag i ett så nu funkar det
Har även byggt dit nya fästen för krängaren bak nerflyttade ca 4cm och förstärkta.
Sen rev ja ner det mesta i fronten för att komma åt att ta bort torrsumpspumpen, måste modifiera lite för att remen är för spänd, blir stressigt att få ihop allt till gatebil
Skruvat hela dan för att få ihop den till gatebil... å nör allt är klart å jag backar ut den så är det världens oljud hissar upp den och det verkar va bakre knuten på kardan som gått sönder
Per Eriksson wrote:Bromsad i Rototest är den också nu, får vi se om den gav samma som i Dynapacken?
Om allt är som det ska gav den mer i Rototest då de alltid visat mer på andra bilar vi testat.
Fick som sagt erbjudande om en grattis bromsning i pbzas bänk
Men det gick inte alls så bra...
på grundladdet gick det fint men när jag slog på laddtrycket fullt så misstände det som satan över ca 6500varv, vi släppte av direkt. skruvade bort stiften och kolla om det va nått med dom..
passade på att lysa ner i cylindrarna och det ser ut som det har spikat på nästan alla cylindrar
När man kör på E85 så blir det en knottrig beläggning på kolvarna. Testa att skrapa med något på kolvarna så ser du att det försvinner. Och skulle det spika har du inga tändstift kvar. Förmodligen så har du nog bara trasiga tändstift.
Bmwandreas wrote:När man kör på E85 så blir det en knottrig beläggning på kolvarna. Testa att skrapa med något på kolvarna så ser du att det försvinner. Och skulle det spika har du inga tändstift kvar. Förmodligen så har du nog bara trasiga tändstift.
Okej ska prova det då! vore ju grymt skönt om det bara va det! hade bort stiften ca 2 timmar tidigare och då såg kolvarna skitfina ut så tycker det är lite skumt.. vad kan ha pajat stiften då? har ju bara kört ca max 5mil totalt..
Kalla stift gillar inte kallstarter, så ibland kan man ha otur.
Körde du bana efter du kikat på kolvarna först? Du kanske har tappat soppatrycket i svängarna?
Testa att skrapa på kolven och maila en bild på hur ett stift ser ut till mig.