laddtryck m50b25
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 42
- Joined: 16 Dec 2007, 16:47
- Location: TOMELILLA
laddtryck m50b25
Hur mycket vågar man ladda på en m50b25 icke vanos.
med orginalcomp och e85.
Kör med fekzen chip
borgwarner s200
50mm wg
630cc spridare
dubbla pumpar
kör nu på 0,5bar och bilen går kanon bra på alla sätt.Tanken är inte att
ladda 1,5bar men kan man öka till 0,8bar.
Vad kör ni andra med?
MVH jacob
med orginalcomp och e85.
Kör med fekzen chip
borgwarner s200
50mm wg
630cc spridare
dubbla pumpar
kör nu på 0,5bar och bilen går kanon bra på alla sätt.Tanken är inte att
ladda 1,5bar men kan man öka till 0,8bar.
Vad kör ni andra med?
MVH jacob
- Lindgrennkpg
- Posts: 1040
- Joined: 07 Jan 2009, 04:26
- Location: Norrköping :)
-
- Posts: 42
- Joined: 16 Dec 2007, 16:47
- Location: TOMELILLA
Hallå,
Tänk på att tändningen i mina chip är backad för överladdning, så du bör kunna ladda på mer! Dessutom kör du E85 vilket också har större marginal till spikning.
Jag vill inte locka dig till att skruva upp för mycket nu bara men finns en hel del som åker på runt 1 bar med både E85 och bensin, och mitt chip i.
En bra idé är att försöka hålla koll på ditt AFR, med en bb-lambda. Om du inte går snålt så är det ingen fara med blandningsförhållandet iallfall, för ökat tryck innebär ju att den kommer gå lite snålare. För att få ut max effekt bör du hålla dig runt 8,5-9 på E85. Du kan finjustera in om du har en ställbar BTR också.
Ska du skaffa en bb-lambda så tänk på att välja en som kan visa under 10 och gärna en som du då kan ställa in för E85. Annars visar den värden som för bensin och det kan bli lite förvirrande.
Mvh//A
Tänk på att tändningen i mina chip är backad för överladdning, så du bör kunna ladda på mer! Dessutom kör du E85 vilket också har större marginal till spikning.
Jag vill inte locka dig till att skruva upp för mycket nu bara men finns en hel del som åker på runt 1 bar med både E85 och bensin, och mitt chip i.
En bra idé är att försöka hålla koll på ditt AFR, med en bb-lambda. Om du inte går snålt så är det ingen fara med blandningsförhållandet iallfall, för ökat tryck innebär ju att den kommer gå lite snålare. För att få ut max effekt bör du hålla dig runt 8,5-9 på E85. Du kan finjustera in om du har en ställbar BTR också.
Ska du skaffa en bb-lambda så tänk på att välja en som kan visa under 10 och gärna en som du då kan ställa in för E85. Annars visar den värden som för bensin och det kan bli lite förvirrande.
Mvh//A
Mycket vrid spar tid!
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
FekZen wrote:Hallå,
Tänk på att tändningen i mina chip är backad för överladdning, så du bör kunna ladda på mer! Dessutom kör du E85 vilket också har större marginal till spikning.
Jag vill inte locka dig till att skruva upp för mycket nu bara men finns en hel del som åker på runt 1 bar med både E85 och bensin, och mitt chip i.
En bra idé är att försöka hålla koll på ditt AFR, med en bb-lambda. Om du inte går snålt så är det ingen fara med blandningsförhållandet iallfall, för ökat tryck innebär ju att den kommer gå lite snålare. För att få ut max effekt bör du hålla dig runt 8,5-9 på E85. Du kan finjustera in om du har en ställbar BTR också.
Ska du skaffa en bb-lambda så tänk på att välja en som kan visa under 10 och gärna en som du då kan ställa in för E85. Annars visar den värden som för bensin och det kan bli lite förvirrande.
Mvh//A
Är kanske jag som fått solsting men är det inte samma blandningsförhållande på E85 och BF? 14.7/1?
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
pelko wrote:
Är kanske jag som fått solsting men är det inte samma blandningsförhållande på E85 och BF? 14.7/1?
Mvh
Nichts, det är 9,7/1 , men om man inte ställer om sin mätare för E85 så verkar det som att det faktiskt går att köra som om det vore BF i, dvs den visar rätt, men med BF siffror, men fel siffror om man nu förväntar sig 9,7.
Har bara hört det från andra, har alltid haft min rätt inställd så då visar den lambda 1 på 9,7.
Mvh//A
Mycket vrid spar tid!
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
-
- Posts: 42
- Joined: 16 Dec 2007, 16:47
- Location: TOMELILLA
-
- Posts: 42
- Joined: 16 Dec 2007, 16:47
- Location: TOMELILLA
hejar på för 1 bar ja !
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
- christoffer jansson
- Posts: 455
- Joined: 16 Jun 2007, 14:47
- Location: Torsåker
Med arp har vi laddat 1.5 bar har jag för mej, men inte med nått svettigt chip och orig sprut och btr tjafs utan med SM4 och ärtan bakom datorn.
I övrigt samma turbo, och ett 6-2-1 rör,eller adapter om man nu vill kalla det för de Med den maskin i en E21 kaross gick bilen 6.71(!?) på Meka raceway.
Trycket kommer inte döda därimot spikningarna. kanske inte på 2-3 repor!Men bygger man en motor efter de terion funkar de mesta!
För å hitta spikningar med E85 i tanken kärvs erfarenhet och utrustning.
I övrigt samma turbo, och ett 6-2-1 rör,eller adapter om man nu vill kalla det för de Med den maskin i en E21 kaross gick bilen 6.71(!?) på Meka raceway.
Trycket kommer inte döda därimot spikningarna. kanske inte på 2-3 repor!Men bygger man en motor efter de terion funkar de mesta!
För å hitta spikningar med E85 i tanken kärvs erfarenhet och utrustning.
-
- Posts: 42
- Joined: 16 Dec 2007, 16:47
- Location: TOMELILLA