Lill.Perssons 3,2 L m50 602whp 796wnm. 10,72/211 km/h 402m

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
shomakie
Posts: 914
Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås

Post by shomakie »

Ser mkt bra ut!!! :D
Lost but NOT forgotten!!

Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..

Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
Persson
Posts: 133
Joined: 20 Nov 2005, 23:46
Location: Avesta/Stockholm

Post by Persson »

Ser bra ut :) Fortsätt kämpa lillebror.
Lill.Persson
Posts: 143
Joined: 06 Mar 2009, 19:49

Post by Lill.Persson »

tack ska ni ha. hjälper verkligen =).
blir det å ösa på i mörra också
User avatar
moonzhine
Posts: 2447
Joined: 09 Aug 2007, 20:50
Location: Bollnäs

Post by moonzhine »

rykan blir ju skit bra :) är det 3,5" hela vägen eller?


mvh
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)


Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning

Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!




Mvh:Peter
0730468169
Lill.Persson
Posts: 143
Joined: 06 Mar 2009, 19:49

Post by Lill.Persson »

tack så mycket moonzhine

nä 3" hade redan börjat innan ja beställde ljuddämparn och den fanns bara 3.5" men dä har väl inte sån stor betydelse (tror ja) =)
Lill.Persson
Posts: 143
Joined: 06 Mar 2009, 19:49

Post by Lill.Persson »

Så här blev det med första halvan av rökpipan
fästet där blev lite så där.
Men ja börjar så. blev inte så mycket gjort denna gång hemma heller
har vart för bra väder så man legat å stekt i ställe ;)

Image

åsså en ny tvättad cykel efter en riktig skojig dag i skogen
Image

nu hoppas ja nästan på skit väder när ja kommer hem igen
så blir det göra klart systemet
och att broder skickar nya motorkuddarna så ska ja göra klart motor fästet och montera allt där + lite slang bitar så ja kan börja på med tryck rören.
så är det ju den där elen så man får klia sig i huve ett antall gånger =)
Lill.Persson
Posts: 143
Joined: 06 Mar 2009, 19:49

Post by Lill.Persson »

hallå hallå!

Nu är det som så att bilen blev bromsad i går
ja ledsna ur ett litet tag där. så det stog helt stilla ett tag
och när ja såg att datumet blev stämplat på ppf träffen blev man skit sugen på att göra klart bilen.
men tiden fanns inte till och ja skulle i väg och jobba två veckor så när ja kom hem hade jag bara en veckan kvar att göra klart allt och dä skulle aldrig gå.

så min bror snacka med grabbarna på ppf om det fanns en möjlighet att lämna in bilen så dom kunde bygga klart bilen.
och dom snälla grabbarna ja visst ska vi kunna dä.

så tisdag eftermiddag den 11/8 anlände bilen till ppf då min snälla bror körde dit den medans jag själv var på jobb ;)

det som återstog att göra innan start var att bygga
tryckrör, soppasystem, installera vipec:et, svarva en kam och fräsa ur kamhusen
och en del av avgassytemet skulle göras klart

så i går tisdagen den 18/8 satt bilen i bromsbänken och ja hade kommit hem från jobb
så ja och broder for upp för att se hur det gick
ucha så jäkla närvös har ja aldrig vart i hela mitt liv hela kroppen skaka och rös när han sota ur maskineriet

under bromsningen var dom upp i 530hk på hjulen och 7000rpm.
men dra mig baklänges tänkte ja jag skulle ju bara ha 400 på hjulen
så sa ärtan att det inte gick att ha mindre :twisted: pgr att laddtrycket skena i väg för att w-gaten var för liten. fan tänkte man dä här kommer ju aldrig hålla med orginal stakar och kolvar
men det sluta med att han sänkte varvstoppet till 6500
och slut resultatet blev 468whp och 514nm

så nu satt man i ett monster på väg hem från en lyckad dag på ppf
själv har ja bara kört bilen orginal och max effekt 192 hk =)
så på vägen hem tänkte ja fan den hära vågar man ju inte köra
nu närma sig på farten till storavägen och ja ligger och kör på 3 i stora svängen väl ute oj fan det är ju 90 här så ja tröck ner gasen lite lite till och världens jävla vrål från rovan hörs och jag har ett par ner skitna kalsonger nu lugnar vi oss och hem färden gick väldigt bra fast det regna som fan och tyvärr är det ju odiffat så det rev lös lite för lätt =)
motorn går väldigt väldigt fint och själv trivas jag väldigt bra på hemfärden =)

så nu ska jag och min bror ta licens på orsa bra ställe att lära känna bilen.

än en gång ett väldigt stort tack till grabbarna på ppf och min storebror som ställt upp så jäkla mycket

vi ses och hörs
Sponsorer.
www.fpengines.se och Arbrå VVS

STORT tack till
killarna på
www.pure-pf.com och www.fpengines.se
och min storebror
User avatar
uranium
Posts: 449
Joined: 06 Feb 2007, 22:38
Location: Söderhamn

Post by uranium »

Grattis till fina siffor!

468whp är ju inte dåligt på första bygget :)


Håller du till i Bollnäs? Skulle man kunna få kika förbi nåt tag och åka med en sväng om du får lite cash för besväret? :D

Har aldrig åkt i nån bmw turbo och det vore ju trevligt att känna på lite eftersom jag håller på med en E36a jag med :P
Niklas Holm
073-6776503
Mitsubishi Evo3 450whp Gatbil
Moker
Posts: 901
Joined: 22 Nov 2005, 16:29
Location: Stockholm

Post by Moker »

Vid vilket laddtryck hade du 530 på hjulen ? Grym bil förövrigt :D
Lill.Persson
Posts: 143
Joined: 06 Mar 2009, 19:49

Post by Lill.Persson »

tack så mycket uranium

hehe nä inte ska man klaga på dä =)

ja visst ska du kunna komma förbi nått tag dä ska vi ordna

men först vill ja lära mig bilen lite till innan nån provtur man är
ju som sakt en färsking vid dom nya krafterna :lol:



Moker
tyvärr kommer ja inte i håg vad laddet låg på då. nu har ja för mig att laddet blev 1,9 vid 468hk man har fullt stoj att ha ögonen på vägen sen har ja ingen ladd mätare än =)
och tack så mycket

lite bilder kommer senare
Sponsorer.
www.fpengines.se och Arbrå VVS

STORT tack till
killarna på
www.pure-pf.com och www.fpengines.se
och min storebror
User avatar
uranium
Posts: 449
Joined: 06 Feb 2007, 22:38
Location: Söderhamn

Post by uranium »

Lill.Persson wrote:tack så mycket uranium

hehe nä inte ska man klaga på dä =)

ja visst ska du kunna komma förbi nått tag dä ska vi ordna

men först vill ja lära mig bilen lite till innan nån provtur man är
ju som sakt en färsking vid dom nya krafterna :lol:



Hehe ja det förstår jag, bättre att du tar det lugnt istället för att sätta bilen i diket direkt :D
Niklas Holm
073-6776503
Mitsubishi Evo3 450whp Gatbil
Lill.Persson
Posts: 143
Joined: 06 Mar 2009, 19:49

Lite bilder på pärlan

Post by Lill.Persson »

http://img198.imageshack.us/i/bmwturbo.mp4/
en tråkig film med bara lite urgasningar och en kass start =)
går ej på full effekt i filmen. förmodligen nå lekage nånstans
laddet kommer 1000 varv senare än vad det ska. och den laddar inte fullt förns precis innan varvstoppet =(
bara bort farklaringar nu =) men så är det.

en hjul börn =)
http://img405.imageshack.us/i/mov00970.mp4/

Image

PPF Träffen och licens körning.. riktigt skööj och jäkligt skitig var den =)
Image

Image

Image

ja cola flaska ska ju självklart byttas ut till en snyggare vevhusventilation =)
Image

Image
Last edited by Lill.Persson on 11 Nov 2009, 18:12, edited 4 times in total.
Sponsorer.
www.fpengines.se och Arbrå VVS

STORT tack till
killarna på
www.pure-pf.com och www.fpengines.se
och min storebror
User avatar
Mardo@estonia
Posts: 117
Joined: 26 May 2008, 11:33

Post by Mardo@estonia »

Catch tank looks awesome :D
Lill.Persson
Posts: 143
Joined: 06 Mar 2009, 19:49

Post by Lill.Persson »

Catch tank? The Catch tank are in the back of the car.
there the spare wheel used to be =)
Sponsorer.
www.fpengines.se och Arbrå VVS

STORT tack till
killarna på
www.pure-pf.com och www.fpengines.se
och min storebror
Lill.Persson
Posts: 143
Joined: 06 Mar 2009, 19:49

Lite fix

Post by Lill.Persson »

Uppdateras väldigt lite här =)

men jag har kört en hel del faktiskt.
det har varit lite problem ett tag som ja har vart för slö att fixa. men bilen har fungerat bara att laddet har kommit 1000 varv senare än vad det ska.

men nu har ja tagit tag i det.
och byggde en provtryckar mojäng så nu har jag provtryckt och hitta några lekgage och ett väldigt stort lekgage men som nu är åtgärdat.
plus så har ja tyckt att soppa pumpen efter catchtanken har låtit som den inte fått nå soppa i bland. för när ja har sotat ur den så har det kommit en smäl strax innan 5000 varv. dä kan ju kanske vara för att pumpen har vart på väg att ge upp?
kollade soppa trycket och det såg okej ut 3bar nånting.
men mycket riktigt när ja skulle ut å prov köra efter jag hade fixat lekgagen. så kom ja inte så långt bilen började gå dåligt. så gick ja ut och kolla soppa trycket igen och dä låg på strax under 1bar ajajaj.
pumpen i tanken har kastat in handduken.
testa den och den var helt död.
så nu har ja betällt en bosch 040 som ska modas i.
hoppas den kommer i mörra så ja kan testa i helgen.
skönt och få den å gå riktigt innan man ställer undan den för uppgradering i vinter :wink:
Sponsorer.
www.fpengines.se och Arbrå VVS

STORT tack till
killarna på
www.pure-pf.com och www.fpengines.se
och min storebror
User avatar
moonzhine
Posts: 2447
Joined: 09 Aug 2007, 20:50
Location: Bollnäs

Post by moonzhine »

skönt att du hitta läckaget då..
med en ny pump i tanken så borde du hinna på 3:an tycker ja :wink:
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)


Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning

Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!




Mvh:Peter
0730468169
User avatar
RoDe
Posts: 3817
Joined: 29 Sep 2006, 18:18
Location: Sthlm

Post by RoDe »

vad för soppapump va det?
The Lower Class
Post Reply