m50b25 turbo problem
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 42
- Joined: 16 Dec 2007, 16:47
- Location: TOMELILLA
hej!
jag kör med nästan settup som dig och jag har inga probelm varken med retur eller bludder.
e85
fekzen chip
630cc spridare
soppatryck 2.5bar
men den funka inte med orginal LMM så jag gjorde en ny som är 35%
större c:a 90mm.
kör på 0.3bar nu utan problem(har ställt upp till 0.6bar då slirar kopplingen) ska byta till helgen.
jag kör med nästan settup som dig och jag har inga probelm varken med retur eller bludder.
e85
fekzen chip
630cc spridare
soppatryck 2.5bar
men den funka inte med orginal LMM så jag gjorde en ny som är 35%
större c:a 90mm.
kör på 0.3bar nu utan problem(har ställt upp till 0.6bar då slirar kopplingen) ska byta till helgen.
Hej! fixa ny bränsleretur idag på bmw´n.. o nu funkar den.!
den blöddrar dock lite på låg o mellan registret!
men nu kör ja bara 0,4bars fjäder, org tändstift, samt utan lmm! har förövrigt klockren tomgång nu! har även på börjat på en modifierad lmm, så mer tester kommer under morgon dagen!
men känns så himla skönt att bilen funkar iaf!
den blöddrar dock lite på låg o mellan registret!
men nu kör ja bara 0,4bars fjäder, org tändstift, samt utan lmm! har förövrigt klockren tomgång nu! har även på börjat på en modifierad lmm, så mer tester kommer under morgon dagen!
men känns så himla skönt att bilen funkar iaf!
Hej.. har varit ute o provkört nu! har bra blandningsförhållande men bilen går segt,, skjuter till vid typo 3000rpm upp till ca 4500rpm då håller ja ett laddtryck på "bara" 0,7bar o bilen känns trött hela vägen upp till typ varvstopp..
Körde EN repa då bilen gick som den skulle! kändes som dubbel effekt typ! vände runt o skulle prova igen, då var den trött igen..
har lamdasonden inkopplad och lmm:en urkopplad.. kunde inte få till blandingen annars!
Tips?
Körde EN repa då bilen gick som den skulle! kändes som dubbel effekt typ! vände runt o skulle prova igen, då var den trött igen..
har lamdasonden inkopplad och lmm:en urkopplad.. kunde inte få till blandingen annars!
Tips?
ok.. men jag får inte bilen o gå bra med lmm! med lmm går den fett vid ca:3000rpm o snålt som fan på dom höga varven.. lmm:en kanske är paj?
har idag provat o ta bort wg-slangen men laddet går ej över 0,6-0,7bar, tagit bort alla tryckrör samt kopressordelen på turbo´n o kollat, allt ser bra ut så jag fattar inte varför ja inte får mer ladd..?? tänkte på slangen som går från insugsbälgen är den till tomgångsmotorn? har väl bara den kvar..
Tips o ideér är välkommet!
har idag provat o ta bort wg-slangen men laddet går ej över 0,6-0,7bar, tagit bort alla tryckrör samt kopressordelen på turbo´n o kollat, allt ser bra ut så jag fattar inte varför ja inte får mer ladd..?? tänkte på slangen som går från insugsbälgen är den till tomgångsmotorn? har väl bara den kvar..
Tips o ideér är välkommet!
Var har du placerat LMM:en?
På sug eller trycksidan?
Jag hade samma problem som dig när jag hade den på sugsidan.
På sug eller trycksidan?
Jag hade samma problem som dig när jag hade den på sugsidan.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Men toker.. du kan ju ffs inte köra utan LMM... De blir ju jätte fel.
Pröva flytta den till trycksidan nära spjället.
Troligtvis drar den tjuvluft som det är nu, tex. genom dump eller otäta svetsar.
Med LMM:en på trycksidan nära spjället kan den suga tjuvluft bäst den vill så länge den gör det innan LMM:en.
Pröva flytta den till trycksidan nära spjället.
Troligtvis drar den tjuvluft som det är nu, tex. genom dump eller otäta svetsar.
Med LMM:en på trycksidan nära spjället kan den suga tjuvluft bäst den vill så länge den gör det innan LMM:en.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Har du inte misständningar/bludder på dom höga varven utan det bara känns orkelös tycker jag det låter som att den går snålt.
Vad händer om du höjer bränsletrycket?
Vad händer om du höjer bränsletrycket?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Tjoh!
Jag tror att den får för lite på topp varven, något som inte orkar ge tillräckligt där. Har för mig vi ställde på mer i chipet också men att det inte räckte till? Blev det ingen skillnad på det sista chipet, då är det något annat som har bottnat. Är mellan 15-20 % mer bränsle på topp i sista chipet.
E85 är typiskt att den känns aningen orklös om man inte får den att gå lite fett på höga varven, brukar dock också "hacka till" på E85 när den får för lite, men du har inte känt av nått sånt?
Chrilles problem är inte samma som ditt , för i chrilles fall så får han laddet mycket senare än vi trodde så där är det en annan lösning tror jag.
Mvh//A
Jag tror att den får för lite på topp varven, något som inte orkar ge tillräckligt där. Har för mig vi ställde på mer i chipet också men att det inte räckte till? Blev det ingen skillnad på det sista chipet, då är det något annat som har bottnat. Är mellan 15-20 % mer bränsle på topp i sista chipet.
E85 är typiskt att den känns aningen orklös om man inte får den att gå lite fett på höga varven, brukar dock också "hacka till" på E85 när den får för lite, men du har inte känt av nått sånt?
Chrilles problem är inte samma som ditt , för i chrilles fall så får han laddet mycket senare än vi trodde så där är det en annan lösning tror jag.
Mvh//A
Mycket vrid spar tid!
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
knotan wrote:att man bara o¨rkar lägga ned så mycket energi å tid på att gissa sej fram, när ett eftermarknadsprut kostar så pass lite i dagsläget
Man brukar inte behöva gissa spec mkt, är ibland det skiljer sig lite pga att något man inte tänkt på från början fungerar annorlunda, men generellt så är det inga konstigheter att köra originalsprut. Går klart mkt snabbare att göra iordning ett program till org sprut än att installera ett helt nytt sprut. Nackdelen är väl det att man inte kan justera det själv, så kan behövas göras några ändringar ibland.
Mvh//A
Mycket vrid spar tid!
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
knotan wrote:att man bara o¨rkar lägga ned så mycket energi å tid på att gissa sej fram, när ett eftermarknadsprut kostar så pass lite i dagsläget
Och med det inlägget tillförde du tråden vadå sa du?
Även om du kommer över ett billigt sprut så ska det mappas o slutsumman hamnar ändå på tio lök.
Ska man inte ha några monstereffekter tycker jag denna lösningen är klockren.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
-
- Posts: 42
- Joined: 16 Dec 2007, 16:47
- Location: TOMELILLA