Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
NORMIND
Posts: 192 Joined: 20 Nov 2005, 14:49
Post
by NORMIND » 31 May 2006, 15:21
Har letat en massa men hittar inte riktigt vad jag söker så jag skriver några frågor här som nån kanske kan svara på...
från vilken bil ska man ta bromsservo
passar växellådan från M20 på m50
vilka motorfästen ska man ha
måste man ha oljetråg från nån annan motor
är det nå mer man måste byta förutom hela kabelhärvan och sånt men det får jag med motorn...
är det nått annat som man läre tänka på skriva gärna det i tråden..
Tack på förhand
//
Booonie
Posts: 271 Joined: 21 Nov 2005, 00:43
Location: Luleå
Post
by Booonie » 31 May 2006, 15:44
E34 M50B25 TURBO 11.880 - 191km/h SÅLD
NORMIND
Posts: 192 Joined: 20 Nov 2005, 14:49
Post
by NORMIND » 31 May 2006, 20:09
Booonie wrote: http://www.theeurodepot.com/e30m50.html
tackar... det var mycket bra läsning
bara en fråga kvar då passar lådan från M20 på M50 motorn ??
och som det stog så värkar ju en M50 från en E34 vara ett vettigare val då jag endå inte köpt nån motor än
Booonie
Posts: 271 Joined: 21 Nov 2005, 00:43
Location: Luleå
Post
by Booonie » 31 May 2006, 22:18
NORMIND wrote: Booonie wrote: http://www.theeurodepot.com/e30m50.html
tackar... det var mycket bra läsning
bara en fråga kvar då passar lådan från M20 på M50 motorn ??
och som det stog så värkar ju en M50 från en E34 vara ett vettigare val då jag endå inte köpt nån motor än
allting passar vell med lite modifikation
men skaffa en m50 låda och mellanaxel det passar i prinsip bolt-on
E34 M50B25 TURBO 11.880 - 191km/h SÅLD
fulingbusen
Posts: 1085 Joined: 20 Nov 2005, 20:56
Location: Karlstad
Contact:
Post
by fulingbusen » 31 May 2006, 22:21
M20 lådan passar, lutningen blir fel men det funkar. Jag satte bara en större kudde på växellådsbalken
Brox
Posts: 967 Joined: 04 Dec 2005, 23:47
Location: Halmstad
Post
by Brox » 31 May 2006, 22:28
jag håller just på med en sådan konvertering...
Någon som har lite el-scheman emellan en 316i -89 och emot den m50b25 motorn? Eller egna erfarneheter med vilka kablar man ska koppla ihop
Kristian Brozinic
________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
NORMIND
Posts: 192 Joined: 20 Nov 2005, 14:49
Post
by NORMIND » 01 Jun 2006, 13:31
fulingbusen wrote: M20 lådan passar, lutningen blir fel men det funkar. Jag satte bara en större kudde på växellådsbalken
härligt...
har du också bytt till E34 oljetråg ?
fulingbusen
Posts: 1085 Joined: 20 Nov 2005, 20:56
Location: Karlstad
Contact:
Post
by fulingbusen » 01 Jun 2006, 16:50
Ja, jag har motor från 5-serie så oljepickupen och tråget är e34.
Tänk på att utväxlingen på m50 lådorna är mycket högre än M20. Tex så har 320i e30 4.10 i utväxling på bakaxeln. 325i E36 har 2.90 ungefär om jag minns rätt.
Bernis
Posts: 298 Joined: 20 Nov 2005, 17:25
Location: Motala
Post
by Bernis » 01 Jun 2006, 19:46