Insexan som är rundad testa ta en lite större insexnyckel och banka in den.
Sen äre bara ha lite tur så kommer den ut.
Hade samma problem på min. Sen kom den ut !
Slå i en torxhylsa eller liknande är inte mitt första alternativ iallafall. Alltid alltid huggmejsel som gäller, skruven är ju ändå kass. Huggmejsel går både snabbast och är lättast för det är inte alltid jättelätt att slå en in "större" torx så långt att den greppar i mycket material.
Men fläkten ville sig inte riktigt ändå. Prövade med 32ans ring och den slirar på remmen ändå. Ska testa hålla emot imorgon och klappa till den som aldrig förr så ska den nog lossa.. Har inte riktigt hunnit försöka idag då jag varit och köpt ny brukis istället =)
jag brukar ta ett plattjärn och borra ett hål i ena kanten. Sen skruvar man loss en skruv till remskivan.
skruvar tillbaka skruven med plattjärnet imellan. (perfekt motthåll)
FoX wrote:jag brukar ta ett plattjärn och borra ett hål i ena kanten. Sen skruvar man loss en skruv till remskivan. skruvar tillbaka skruven med plattjärnet imellan. (perfekt motthåll)
Sen är det bara att dra loss
Ja får jag inte loss den med att bara slå så blir det nåt i din stil.
Jag har nypt åt remmen så den inte slirar lika lätt och så slår jag med en 2"2 och ändå så lossnar inte skiten.. Får ta och göra nåt sorts mothåll tror jag..
Sätt ringnyckeln klockan 3 framifrån och ställ dig på vänstra sidan om bilen, slå sedan ett par rappa och hårda smällar på nyckeln med en hammare. Fungera för mig när den satt som faan!