helt tomt M50B25 topplock
Moderators: Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Snekast
-
- Posts: 60
- Joined: 29 May 2009, 11:16
- Location: Aneby
helt tomt M50B25 topplock
då min topp var rejält sprucken på motorn jag köpte så letar jag efter en tom topp så jag bara kan plocka äver kammar och andra saker från min dåliga topp till den som inte är sprucken
Adolfsson
BMW M50B25 E30 coupe
BMW M50B25 E30 coupe
Vilket har du och vad kostar de?=)Ludde_ wrote:Med eller utan vanos?
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/
-
- Posts: 60
- Joined: 29 May 2009, 11:16
- Location: Aneby
-
- Posts: 1035
- Joined: 03 Jan 2006, 20:34
- Location: Ljungby
Adolfsson89 wrote:ok motorn jag har är en 91a iallafall och en ickevanos
å 2500kr för en helt tom topp tycker jag är lite i överkant
vill helst ha en B25 topp men får se
kanske få tebax en topp av säljaren till motorn eller 1000kr
så har 1000kr att köpa en topp av annars
Enda anledningen till att du ska satsa på en B25 är priset isf. Annars så är B28 nyare. Själv köper jag bara B28:or. =)
-
- Posts: 60
- Joined: 29 May 2009, 11:16
- Location: Aneby
-
- Posts: 1035
- Joined: 03 Jan 2006, 20:34
- Location: Ljungby
-
- Posts: 60
- Joined: 29 May 2009, 11:16
- Location: Aneby
många som säger att jag ska köra på B28 topp
men vad folk har sagt till mig så får jag en starkare motor på låga varv av den toppen men innehål från B28an och det vill jag inte ha
vill ha den varviga karaktären hos B25 motorn
men någon får gärna förklara så kanske jag får punga ut lite extra o köpa en B28 topp
men vad folk har sagt till mig så får jag en starkare motor på låga varv av den toppen men innehål från B28an och det vill jag inte ha
vill ha den varviga karaktären hos B25 motorn
men någon får gärna förklara så kanske jag får punga ut lite extra o köpa en B28 topp
Adolfsson
BMW M50B25 E30 coupe
BMW M50B25 E30 coupe
-
- Posts: 1035
- Joined: 03 Jan 2006, 20:34
- Location: Ljungby
Adolfsson89 wrote:många som säger att jag ska köra på B28 topp
men vad folk har sagt till mig så får jag en starkare motor på låga varv av den toppen men innehål från B28an och det vill jag inte ha
vill ha den varviga karaktären hos B25 motorn
men någon får gärna förklara så kanske jag får punga ut lite extra o köpa en B28 topp
För min topp behöver du inte punga ut mer än de 1000kr du tänkt dig, från B28, och sprickfri är den också...
-
- Posts: 60
- Joined: 29 May 2009, 11:16
- Location: Aneby
Peter_1982 wrote:Adolfsson89 wrote:många som säger att jag ska köra på B28 topp
men vad folk har sagt till mig så får jag en starkare motor på låga varv av den toppen men innehål från B28an och det vill jag inte ha
vill ha den varviga karaktären hos B25 motorn
men någon får gärna förklara så kanske jag får punga ut lite extra o köpa en B28 topp
För min topp behöver du inte punga ut mer än de 1000kr du tänkt dig, från B28, och sprickfri är den också...
hur hur gör man med vanos enheten då ?
går den plocka bort och köra utan ? kan inte så mycket om just M50 motorn inte skruvat på den förut
går kanske ta mina kammar och resten från en B28 topp då ?
Adolfsson
BMW M50B25 E30 coupe
BMW M50B25 E30 coupe