Nej det är christian_lQuattro wrote:Fränt bygge!
Är det möjligen den här bmwn som small rätt mktå gick skapligt förra året? Såg den nåra ggr på rejs!
325 TURBO@1,3 bar
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
- kallevedlund
- kallevedlund
- kallevedlund
Har nu hållit på med sprutet hela veckan och helgen... Får det inta att fungera som det ska... Får inte en stadig varsignal från triggern, har fått lite tips som jag ska testa så får man se om man får ordning på det... Är riktigt irriterande att ha en fult fungerande motor i besiktningsutförande o sen inte få ordning på sprutet
Vill ju få igenom den så man kan mappa in med turbon på
Har vi kanske någon "Megasquirt-expert" i närheten av örebro som skulle kunna rycka in om det krisar??

Vill ju få igenom den så man kan mappa in med turbon på

Har vi kanske någon "Megasquirt-expert" i närheten av örebro som skulle kunna rycka in om det krisar??
-
- kallevedlund
Kom problemen efter att du böt kabelhärva?
Prova med skärmad kabel till givarsignalen och/eller dra om den så den inte ligger nära tändkablar/tändspole.[/quote]
Nej igentligen inte, bare det att jag förut trott att det varit att den varit dåligt mappad. Men nu när jag her bredbandaren inkopplad hela tiden så ser jag ju att blandningen är rätt och då forskade jag lite mera och upptäckte det verkliga problemet..
Jag använder originalkabeln så den är skärmad och ligger inte nära tändkablarna...
Har fått tips om att det kan vara att tänderna inte sitter riktigt rätt, ska kolla upp det ikväl...
Prova med skärmad kabel till givarsignalen och/eller dra om den så den inte ligger nära tändkablar/tändspole.[/quote]
Nej igentligen inte, bare det att jag förut trott att det varit att den varit dåligt mappad. Men nu när jag her bredbandaren inkopplad hela tiden så ser jag ju att blandningen är rätt och då forskade jag lite mera och upptäckte det verkliga problemet..
Jag använder originalkabeln så den är skärmad och ligger inte nära tändkablarna...
Har fått tips om att det kan vara att tänderna inte sitter riktigt rätt, ska kolla upp det ikväl...
- kallevedlund
Har du hemmagjord triggerskiva är det inte omöjligt att det är den som strular.skurt wrote: Har fått tips om att det kan vara att tänderna inte sitter riktigt rätt, ska kolla upp det ikväl...
Hur ser din lösning ut?
Bredd på skivan?
Längd på tänderna?
Matrial?
Vilken givare?
osv
Fredrik
070-604 71 06
If it aint broke, fix til it is!

070-604 71 06
If it aint broke, fix til it is!

- kallevedlund
Det har nog inte mycke att göra med triggerskivan, jag körde likadant!Köp BOSCH tändmoduler istället och koppla så här!
OBS: GLÖMM INTE JORDA TÄNDMODULERNA ORDENTLIGT !!!!
På tal om jordning......har du jordat dina tändmoduler ordentligt?

OBS: GLÖMM INTE JORDA ORDENTLIGT !!!!
OBS: GLÖMM INTE JORDA TÄNDMODULERNA ORDENTLIGT !!!!
På tal om jordning......har du jordat dina tändmoduler ordentligt?

OBS: GLÖMM INTE JORDA ORDENTLIGT !!!!
Fagon, Stabbarps-Auto, Smidmek AB,HD-Pro
- kallevedlund
Dom här modulerna brukar sitta på saab och vw 80tal. Finns många på skrotarna! 

Fagon, Stabbarps-Auto, Smidmek AB,HD-Pro
Finns ju även nya på varenda OKQ8 för ca 300:- så varför snåla med beg som nästan alltid vill strulaMirre wrote:Dom här modulerna brukar sitta på saab och vw 80tal. Finns många på skrotarna!

Kan inte göra annat än att rekommendera en ny modul, du ångrar dig ganska snart när tändningen inte hänger med

-
- kallevedlund