Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
M3JONAS
Posts: 2783 Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm
Post
by M3JONAS » 02 Jun 2009, 07:48
Vad kör ni andra med för pinnbult där och vilken kvalitet?
Jag upptäckte igår att 2 av 4 pinnbultar på mitt grenrör hade gått av
Körde svarta pinnbult/pinnskriv från Sifverts, misstänker att det var 12:9. Är det kanske bättre att köra vanligt blanka 8:8 skruv?
Nisse Järnet
Posts: 6624 Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort
Post
by Nisse Järnet » 02 Jun 2009, 10:19
Jag kör med nå rostfria blanka, funkar fint
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Andreas K
Posts: 901 Joined: 21 Nov 2005, 10:21
Location: Vaggeryd
Post
by Andreas K » 02 Jun 2009, 10:44
när grejorna blir varma så expanderar de ju. Om man drar dit grejorna onödigt hårt borde sprickrisken öka. En 8.8 skruva är väl lite mjukare så den klarar sig kanske bättre.
Storås
Posts: 937 Joined: 02 Nov 2007, 14:12
Location: Surahammar
Post
by Storås » 02 Jun 2009, 18:58
ARP
Klangen
Posts: 537 Joined: 09 Apr 2009, 14:19
Location: Stockholm/Norrort
Post
by Klangen » 03 Jun 2009, 20:36
Bmw original?
(fran ex. M21)
Funkar fino.
dgyldmark
Post
by dgyldmark » 04 Jun 2009, 18:17
får du vtten på varma 12.9 spricker dom. tex pinbultar till grenrör och du kör i regn. Välj aldrig rostfria pinnbult till toppen = cnc fräsa ut dom. RF grenrör / turbo har skuret för min del. 8.8 har vart det bästa