Pinnbult grenrör/turbo?

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Pinnbult grenrör/turbo?

Post by M3JONAS »

Vad kör ni andra med för pinnbult där och vilken kvalitet?

Jag upptäckte igår att 2 av 4 pinnbultar på mitt grenrör hade gått av :(

Körde svarta pinnbult/pinnskriv från Sifverts, misstänker att det var 12:9. Är det kanske bättre att köra vanligt blanka 8:8 skruv?
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Jag kör med nå rostfria blanka, funkar fint :)
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Andreas K
Posts: 901
Joined: 21 Nov 2005, 10:21
Location: Vaggeryd

Post by Andreas K »

när grejorna blir varma så expanderar de ju. Om man drar dit grejorna onödigt hårt borde sprickrisken öka. En 8.8 skruva är väl lite mjukare så den klarar sig kanske bättre.
User avatar
Storås
Posts: 937
Joined: 02 Nov 2007, 14:12
Location: Surahammar

Post by Storås »

ARP :)
Mathias Storås / 0705283401 / storaas@gmail.com
RUSSiANRACiNG
Klangen
Posts: 537
Joined: 09 Apr 2009, 14:19
Location: Stockholm/Norrort

Post by Klangen »

Bmw original? :)


(fran ex. M21)

Funkar fino.
dgyldmark

Post by dgyldmark »

får du vtten på varma 12.9 spricker dom. tex pinbultar till grenrör och du kör i regn. Välj aldrig rostfria pinnbult till toppen = cnc fräsa ut dom. RF grenrör / turbo har skuret för min del. 8.8 har vart det bästa
Post Reply