spridar problem//blurrrr

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

david__
Posts: 1254
Joined: 13 Feb 2006, 21:12
Location: karlskrona

spridar problem//blurrrr

Post by david__ »

skulle sätta ditt 440cc spiradare på min m50b25 vanos turbo konventerad.
när ja startade så gick den som en gräsklippare?!
vad kan detta bero på?
kör 0,5 i ladd har malpasi btr 1:4.1.
grund trycket är slällt på 3bar, öppnings tid på
spridarana är 3 bar.
tänkte köra med e85.
men frågan är varför blurra den så när ja startar, gör ju int eens att köra me den, slängde på org spridaran o då funkar de fint.
nån som vet?
User avatar
Mattias Sandgren
Posts: 622
Joined: 24 Nov 2005, 21:32
Location: Sävar/Umeå
Contact:

Post by Mattias Sandgren »

Spridarna är ju dubbelt så stora som original. Den går ju fett ..
Bästa tips jag kan ge är att skaffa ett riktigt styrsystem i stället.
david__
Posts: 1254
Joined: 13 Feb 2006, 21:12
Location: karlskrona

Post by david__ »

men borde de inte funka me e85 då?
david__
Posts: 1254
Joined: 13 Feb 2006, 21:12
Location: karlskrona

Post by david__ »

funkar de me 330cc eller vilken storlek ska ja ha?
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Ha du spännt upp LMM:en?
Dock låter kanske spridarna som de är i största laget... 300-3500 CC bör nog räcka..
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
david__
Posts: 1254
Joined: 13 Feb 2006, 21:12
Location: karlskrona

Post by david__ »

har inte gjort nåt me lmm..
hur spänner ja upp den då?
Misano
Posts: 397
Joined: 20 Nov 2005, 18:05
Location: Karlstad

Post by Misano »

Går inte på din bil tyvärr, du har en för modern märtare med tråd i :?
david__
Posts: 1254
Joined: 13 Feb 2006, 21:12
Location: karlskrona

Post by david__ »

ja de va de ja tänkte :?
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Sorry, visste inte att den saknade klaff.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
david__
Posts: 1254
Joined: 13 Feb 2006, 21:12
Location: karlskrona

Post by david__ »

men ja tycker de borde funka me e85 iaf.. eller e ja helt
hjärndöd :roll:
318is_turbo
Posts: 64
Joined: 12 May 2006, 19:05
Location: falköping

Post by 318is_turbo »

eftersom du har luftmassemätare så kan du ha ett större "rör" på luftmassemätaren med din orginala elektronik ,. de fungerar .
david__
Posts: 1254
Joined: 13 Feb 2006, 21:12
Location: karlskrona

Post by david__ »

318is_turbo wrote:eftersom du har luftmassemätare så kan du ha ett större "rör" på luftmassemätaren med din orginala elektronik ,. de fungerar .


även om ja sätter större "rör" så kommer bilen endå att blurra :(
User avatar
flp
Posts: 919
Joined: 20 Nov 2005, 22:16
Location: Piteå

Post by flp »

om du sätter större rör så borde den ju få mer luft å därför inte blurra lika farligt? jag hade då köpt programerbart sprut iaf. ångrar det inte det minsta :)
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com

Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
User avatar
bmw_fredde
Posts: 4015
Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena

Post by bmw_fredde »

sänk soppatrycket...
User avatar
bmw_fredde
Posts: 4015
Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena

Post by bmw_fredde »

eller häl i ren e85 så borde det funka med lite lägre soppatryck bara
david__
Posts: 1254
Joined: 13 Feb 2006, 21:12
Location: karlskrona

Post by david__ »

flp wrote:om du sätter större rör så borde den ju få mer luft å därför inte blurra lika farligt? jag hade då köpt programerbart sprut iaf. ångrar det inte det minsta :)


ok.. vad kör du me för sprut?
använder ju bilen varje dag,, så vill inte ställa den o börja hålla på
me de nu
Post Reply