Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
Dinan2.5
Posts: 46 Joined: 09 Dec 2005, 08:36
Location: Eugene USA
Post
by Dinan2.5 » 27 May 2006, 04:04
kerish wrote: Härligt att ha pärlan hemma igen. hade en trevlig tur från PPF, bilen går som ett skott (enligt mig då) fick iaf kört ifrån en M5 E39.
Och hemma i stan idag fick man kört mot en M3 GT och en M3 E46...
Jävligt kul...
Synd bara att lådan börjar läcka olja...
Ska du kolla effecten Kerish? Skulle bli kul att se...
kerish
Posts: 107 Joined: 20 Nov 2005, 18:28
Location: Strömstad
Post
by kerish » 27 May 2006, 08:00
Dinan2.5 wrote: kerish wrote: Härligt att ha pärlan hemma igen. hade en trevlig tur från PPF, bilen går som ett skott (enligt mig då) fick iaf kört ifrån en M5 E39.
Och hemma i stan idag fick man kört mot en M3 GT och en M3 E46...
Jävligt kul...
Synd bara att lådan börjar läcka olja...
Ska du kolla effecten Kerish? Skulle bli kul att se...
Det vill jag ju göra, men vet bara inte när det blir..
Dinan2.5
Posts: 46 Joined: 09 Dec 2005, 08:36
Location: Eugene USA
Post
by Dinan2.5 » 27 May 2006, 08:35
Slit inte ut motorn bara innan du gör det!
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 27 May 2006, 09:28
Vi tar det i samband med PPF dynoday@ VM Performance, någon gång i sommar.
peppe
Moderator
Posts: 4284 Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:
Post
by peppe » 27 May 2006, 10:20
PPF dynoday? Lät kanske hur roligt som helst.
När, och till vilken kostnad, hur långt har jag ned dit? Och är det mycket poliser efter vägen i söder?
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 27 May 2006, 11:15
peppe wrote: PPF dynoday? Lät kanske hur roligt som helst.
När, och till vilken kostnad, hur långt har jag ned dit? Och är det mycket poliser efter vägen i söder?
Någon gång i sommar, troligtvis under vår semester. Kommer kosta typ 500-1000kr/skalle skulle jag tro för mätning.
kristov
Posts: 568 Joined: 20 Nov 2005, 15:16
Location: Norge
Post
by kristov » 27 May 2006, 22:48
Körde du på Rudskogen i dag?
Strandholm
Posts: 3515 Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:
Post
by Strandholm » 27 May 2006, 23:39
Bäckis wrote: Vi tar det i samband med PPF dynoday@ VM Performance, någon gång i sommar.
Vart är det?
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
Butchermardin
Posts: 269 Joined: 20 Nov 2005, 14:01
Location: Båstad
Contact:
Post
by Butchermardin » 27 May 2006, 23:47
Amplify wrote: Bäckis wrote: Vi tar det i samband med PPF dynoday@ VM Performance, någon gång i sommar.
Vart är det?
VM Performance ligger i västerås!
Mvh Martin Söderlind
kerish
Posts: 107 Joined: 20 Nov 2005, 18:28
Location: Strömstad
Post
by kerish » 28 May 2006, 10:18
kristov wrote: Körde du på Rudskogen i dag?
Körde inte, men var uppe och kollade.
Vill inte fresta på lådan för mycket innan jag fått bytat...
kristov
Posts: 568 Joined: 20 Nov 2005, 15:16
Location: Norge
Post
by kristov » 28 May 2006, 11:40
kerish wrote: kristov wrote: Körde du på Rudskogen i dag?
Körde inte, men var uppe och kollade.
Vill inte fresta på lådan för mycket innan jag fått bytat...
Hoppas du ska köra nån gång senare då!
kerish
Posts: 107 Joined: 20 Nov 2005, 18:28
Location: Strömstad
Post
by kerish » 28 May 2006, 15:55
kristov wrote: kerish wrote: kristov wrote: Körde du på Rudskogen i dag?
Körde inte, men var uppe och kollade.
Vill inte fresta på lådan för mycket innan jag fått bytat...
Hoppas du ska köra nån gång senare då!
Det blir det nog alldeles säkert...
kerish
Posts: 107 Joined: 20 Nov 2005, 18:28
Location: Strömstad
Post
by kerish » 04 Jun 2006, 20:28
Just nu står bilen still och väntar på en M5-låda.
Får den förhoppningsvis till veckan...
Bonje
Posts: 1284 Joined: 20 Nov 2005, 17:51
Location: Eskilstuna
Contact:
Post
by Bonje » 07 Jun 2006, 07:16
M5 låda..
Då får du nog be Ärtan och Bäckis att göra ytterligare en mapp med högre laddtryck.
När jag bytte från S14 lådan till M5 3,6 låda kändes det som jag tappade typ 100Hk pga utväxlingen..
Innan spann den alltid på 3:an men efteråt så tvär vägrade den!
Tysken
Posts: 1272 Joined: 24 Nov 2005, 13:39
Location: Sköndal, Sthlm
Post
by Tysken » 07 Jun 2006, 07:22
Bonje wrote: M5 låda..
Då får du nog be Ärtan och Bäckis att göra ytterligare en mapp med högre laddtryck.
När jag bytte från S14 lådan till M5 3,6 låda kändes det som jag tappade typ 100Hk pga utväxlingen..
Innan spann den alltid på 3:an men efteråt så tvär vägrade den!
Eller byta diffen..
kerish
Posts: 107 Joined: 20 Nov 2005, 18:28
Location: Strömstad
Post
by kerish » 07 Jun 2006, 20:11
Bonje wrote: M5 låda..
Då får du nog be Ärtan och Bäckis att göra ytterligare en mapp med högre laddtryck.
När jag bytte från S14 lådan till M5 3,6 låda kändes det som jag tappade typ 100Hk pga utväxlingen..
Innan spann den alltid på 3:an men efteråt så tvär vägrade den!
Ok...
Är det stor skillnad på M5-lådan och 535-lådan i utväxling?
Lådan jag fått tag på ska ha gått 6400 mil, är den så fräsch som den då ska vara vill man ju ha den...
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 07 Jun 2006, 20:40
Du kan gott ha tung utväxling. Finns ju även mer effekt att hämta ur maskinen om den känns trött.
Spinna på trean är något att impa på fjortisar med, medans vi gubbar föredrar fäste