Gallardo Twinturbo.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 47
- Joined: 02 Jun 2008, 14:36
- Location: Bergen\Norge
Allx wrote:Hur långt räcker 450 cc spridare på en v10?
Ca 750 spridare om man regner med 6 dyser
92 Subaru Legacy Turbo - 255hk/353nm
90 BMW 525i 24v Turbo - 333hk/516nm
http://s58.photobucket.com/albums/g252/Legacy_Turbo/
90 BMW 525i 24v Turbo - 333hk/516nm
http://s58.photobucket.com/albums/g252/Legacy_Turbo/
ramberg wrote:Hur mycket är jag och cyklar i badkaret nu?
465cc/min -> 44.29lb/hr
505 - 590hk på bensin @ 3bar..?
ganska så mkt
4650 / 300 = 15,5 * 60 = ca 930hk
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
AllarN wrote:
Några sånna uträkningar är inget att ta fasta på.
Nisse järnet körde 491hk på 6st 465cc spridare, dock vet man ju inte vad dom låg på för duty men 100% lär det ju inte vara, Detta är 10st.
Är ju räknat på 90%, köra på 100% är ju som att be om ras i slutändan.
Och för övrigt 3bars bränsletryck.. sen är det ju svårt och veta exakta BSFC värdet med osv osv.
Men o andra sidan, man kan ju inte vara som alla andra så en cykeltur i badkaret för lite uppfrisknining med matteboken på styret kanske
-
- Posts: 47
- Joined: 02 Jun 2008, 14:36
- Location: Bergen\Norge
cerveza wrote:ramberg wrote:Hur mycket är jag och cyklar i badkaret nu?
465cc/min -> 44.29lb/hr
505 - 590hk på bensin @ 3bar..?
ganska så mkt
4650 / 300 = 15,5 * 60 = ca 930hk
er ikke helt med på den utregningen din?
10x465cc er jo 279l/h. Med en BSFC på 0.4, som gjerne er i overkant streng på en slik motor, så er det 697.5hk. Må ned i 0.3BSFC for at den skal "klare" 930hk på 10x465cc dyser. Dette da på 100% IDC.
92 Subaru Legacy Turbo - 255hk/353nm
90 BMW 525i 24v Turbo - 333hk/516nm
http://s58.photobucket.com/albums/g252/Legacy_Turbo/
90 BMW 525i 24v Turbo - 333hk/516nm
http://s58.photobucket.com/albums/g252/Legacy_Turbo/
TurboTommy84 wrote:cerveza wrote:ramberg wrote:Hur mycket är jag och cyklar i badkaret nu?
465cc/min -> 44.29lb/hr
505 - 590hk på bensin @ 3bar..?
ganska så mkt
4650 / 300 = 15,5 * 60 = ca 930hk
er ikke helt med på den utregningen din?
10x465cc er jo 279l/h. Med en BSFC på 0.4, som gjerne er i overkant streng på en slik motor, så er det 697.5hk. Må ned i 0.3BSFC for at den skal "klare" 930hk på 10x465cc dyser. Dette da på 100% IDC.
hejsan.. det går åt ca 300cc för att utveckla 60hk.. nej jag håller med att 930hk är i överkant men någonstans runt 850-880hk är fullt möjligt i verkligheten...
samma sak gäller en sexa tillex 6 * 465 = 2790 / 300 = 9,3 * 60 = ca550hk... fast igentligen så är det runt max 500hk i verkligheten.
lägger man sedan till 4st spridare till så blir det 372hk till... dvs samanlagt ca 872hk... men i verkligheten ca kanske 850hk
Mvh Mattias
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.