Pelko - BMW 327 turbo. SÅLD.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Strandholm
Har varit en tuff helg. Har hänt både mycket och lite, motorn sitter i med låda osv men att det skulle ta en helg trodde jag inte. Då är inte ens framvagnsbalken färdigbygd eller lösningen för hur jag ska ha krängaren, färdig.
Men den sitter som en smäck. Är massa småsaker som ska fixas runt om innan vi ger oss på elen. Bromsservot jag har skaffat mig är 16cm i diameter och ändå har jag inte mer än 3mm spel mellan det och insuget. Allt är tight som röven.
Uppdaterar nästa helg om den kanske råkar starta
Bilder:
Jag hatar oreda, jag hatar när inget går som det ska, jag hatar när jag inte kommer någon vart. Bildens innerbörd försår ni nog...
Krymplack på ventilkåpan och lätt tillsnyggad vanos.
Ny växellådsbalk måste byggas, dessa kommer befinna sig mellan lådan och balken.
Så här köttad ser en org balk ut om man ska ner med S50 i E30 med org tråg. Min lösning på detta får ni se nästa helg.
Tadaaa...
Mvh
Men den sitter som en smäck. Är massa småsaker som ska fixas runt om innan vi ger oss på elen. Bromsservot jag har skaffat mig är 16cm i diameter och ändå har jag inte mer än 3mm spel mellan det och insuget. Allt är tight som röven.
Uppdaterar nästa helg om den kanske råkar starta
Bilder:
Jag hatar oreda, jag hatar när inget går som det ska, jag hatar när jag inte kommer någon vart. Bildens innerbörd försår ni nog...
Krymplack på ventilkåpan och lätt tillsnyggad vanos.
Ny växellådsbalk måste byggas, dessa kommer befinna sig mellan lådan och balken.
Så här köttad ser en org balk ut om man ska ner med S50 i E30 med org tråg. Min lösning på detta får ni se nästa helg.
Tadaaa...
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
21'a Juni ska jag köra senast. Vi har hyrt ett flygfält här i närheten för oss själva så dit ska jag.
Mvh
Mvh
Blomgren wrote:vet inte om de vart så snyggt med den där krymplacken?
men fortsätt jobba på
Jag tycker den är skitläcker. Ser original ut. Men på bilderna så blir vissa punkter ljusa, förstör mycket.
Mvh
-
Biltema, 40kr st. Finns mindre också.
Allt med styrning passar nu, men som ni ser måste balken byggas om och klart.
Mvh
Allt med styrning passar nu, men som ni ser måste balken byggas om och klart.
Mvh
Jag tycker originalkuddarna är som slime eller nått..... Hårdare är ett måste, annars dunkar man väl av luftningsnippeln till slavcylindern när man tar en högerkurva lite hårt
Du hade problem med några kuddar en annan gång, vilka var det som lossnade isär?
Du hade problem med några kuddar en annan gång, vilka var det som lossnade isär?
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
Det var Biltemas avgasupphängningar.
Dessa körde jag med på min förra bil också och de höll fint. Dom på bilderna...
Mvh
Dessa körde jag med på min förra bil också och de höll fint. Dom på bilderna...
Mvh
Jo det hände en del men mycket kvar.
Har lite annat att fixa nu men slutet på nästa helg ger vi oss nog på elen. När den funkar så ska den starta.
Fick även jobb idag, känns jävligt kul! Jobbar kväll och är ledig fredagar men får betalt för full arbetsvecka så nu framöver finns nog både pengar och tid
Mvh
Har lite annat att fixa nu men slutet på nästa helg ger vi oss nog på elen. När den funkar så ska den starta.
Fick även jobb idag, känns jävligt kul! Jobbar kväll och är ledig fredagar men får betalt för full arbetsvecka så nu framöver finns nog både pengar och tid
Mvh
pelko wrote:Jo det hände en del men mycket kvar.
Mvh
Fan va nice grattis en annan verkar det inte som man får nåt en på ett tag får vänta och se efter skolan å hoppas på nåt ialla fall
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;