Hjälp med uppgradering av bromsar

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
Frozz

Hjälp med uppgradering av bromsar

Post by Frozz »

Jag ska uppgradera mina brosar på min e34. Bilen e en 520 med annan motor och fjäderben fram. De e motor och fjäderben från en 525 12ventilers. Vet inte vad de e för skivor och ok men de håller inte måttet. Tänkte vänta med bromsarna men när jag va ute och hade kört ganska hårt så tog inte bromsarna som de skulle. Därför tänkte jag nu uppgradera dom och byta ok då jag drog av en bult till det ena fram. Men jag har inte mycke pengar och har lite frågor om bromsarna på en e34. Bla annat: E oken bättre på någon annan model av e34 men ändå billigt på skroten? Tex 540. Räcker det kanske att byta belägg till tex green stuf? Tänkte byta skivor när jag får råd. Skivorna jag har är helt enkla och inte ventilerade. Har hört att meconomen har forsa grejer och e ganska billiga. Vill komma billigt undan men behöver betydligt bättre bromsar.
318is_turbo

Post by 318is_turbo »

borde inte bromsarna från e34 m5 passa utan större modd .
iron m///

Post by iron m/// »

kör 535 tic och har bara 525 håll borrade och riktiga beläg funkar kanon för mig vid mkt hård körning :twisted:

men har själv hört att 540 bromsar passar på lika m5.. lite o säker om bmw 740/750 med dom stora bromsarna passar rakt på..e32
Frozz

Post by Frozz »

Ok. Lutar lite åt att ha 525 ok och green belägg samt slitsade och borrade skivor. Kanske värre senare. Ska ju gå fort att bromsa in också då man ska ta kurvor. :D
Frozz

Post by Frozz »

iron m/// wrote:kör 535 tic och har bara 525 håll borrade och riktiga beläg funkar kanon för mig vid mkt hård körning :twisted:

men har själv hört att 540 bromsar passar på lika m5.. lite o säker om bmw 740/750 med dom stora bromsarna passar rakt på..e32

Vad e de för skivor och belägg?
Post Reply