Vinterbilen har fått problem. Har åkt hela vintern och när jag kom hem och parkerade igår så var allt som vanligt.
När jag sedan vaknade imorse och skulle åka en snabb vända på affären så startade inte fanskapet!
Har kollat allt. Startmotorn tuggar som vanligt osv.
Kan det vara soppa pumpen?
Tacksam för snabba svar!
E30 318 startar ej!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Det är en 318i -87
Jag har båda gnista och soppa. Men pumpen ska ju ändå bygga upp ett visst tryck och jag tänkte att den kanske inte kommer upp i det trycket.
Hade det problemet på polarens Audi 200 turbo i somras. Betedde sig likadant och då var problemet att pumpen inte byggde tillräckligt tryck iallafall. Så det är därför jag undrar, eftersom det skulle kunna vara samma fel på min
Jag har båda gnista och soppa. Men pumpen ska ju ändå bygga upp ett visst tryck och jag tänkte att den kanske inte kommer upp i det trycket.
Hade det problemet på polarens Audi 200 turbo i somras. Betedde sig likadant och då var problemet att pumpen inte byggde tillräckligt tryck iallafall. Så det är därför jag undrar, eftersom det skulle kunna vara samma fel på min