M3 E30 Turbo on the road again!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
PegiPax wrote:Ser Riktigt Nice ut =) Men vad är det för något på sista bilden ?
Tackar.
Elektrisk servopump!
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Fabrikat på pumpen? Vill inte ha massa remmar oich skulle gärna monterat när jag ska byta styväxel på touringen.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Nu sitter servopumpen på plats och all el är dragen. Dock så är det något skit som strular för det blir inget tryck i servosystemet. Pumpen snurrar men verkar inte pumpa någon olja. Får kolla mer imorrn vad det är som jävlas.
Konstaterade även igår efter första provkörningarna att oljekylaren läcker i cellpaketet Det var ju inte så lyckat. Får se vad reklamationsansvarige på lantmännen racing säger om det
Konstaterade även igår efter första provkörningarna att oljekylaren läcker i cellpaketet Det var ju inte så lyckat. Får se vad reklamationsansvarige på lantmännen racing säger om det
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Har varit ute och kört ikväll och verkar ha ett par problem. Det ena är att oljetrycket verkar alldeles för högt. Med varm motor, oljetemp ca 80-90 grader, så har jag ett oljetryck på ca 70psi vid 3000rpm. Vid 8000rpm har mätarnålen passerat förbi 100psi sträcket. Känns lite väl högt tycker jag.
Andra bekymret var att laddningen sa upp sig när jag var ute och snurrade ikväll. Började med att laddningslampan tändes om man höll under 3000rpm men nu på slutet slocknade den inte ens vid 8000rpm. Får kolla laddregulatorn imorrn känns det som!
Men oj vilken skillnad det blev i gång på bilen när laddningen ballade ur. Gick snålt som bara den så jag var tvungen att lägga på 15% bränsle för att få motorn att gå skapligt.
Har såvitt jag vet ingen kompensering för spänningen i sprutet Något som man tycker borde finnas i alla sprut!
Andra bekymret var att laddningen sa upp sig när jag var ute och snurrade ikväll. Började med att laddningslampan tändes om man höll under 3000rpm men nu på slutet slocknade den inte ens vid 8000rpm. Får kolla laddregulatorn imorrn känns det som!
Men oj vilken skillnad det blev i gång på bilen när laddningen ballade ur. Gick snålt som bara den så jag var tvungen att lägga på 15% bränsle för att få motorn att gå skapligt.
Har såvitt jag vet ingen kompensering för spänningen i sprutet Något som man tycker borde finnas i alla sprut!
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Bäckis wrote:Det enda inte jag bergiper är hur du kan köra utan kolvringarna du beställt?
Går på 3 burkar...
Nejdå, kastade i gamla högkompade sugmotorn som jag hade i förut på den gamla goda tiden
Turbomotorn står kvar i hallen i väntan på delar och motivation
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
OK.
Fy fan vilken tät snubbe. Har två st S14 maskiner!
Nya ringarna är med i nästa sändning, borde blir rätt snart.
Fy fan vilken tät snubbe. Har två st S14 maskiner!
Nya ringarna är med i nästa sändning, borde blir rätt snart.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Bäckis wrote:OK.
Fy fan vilken tät snubbe. Har två st S14 maskiner!
Nya ringarna är med i nästa sändning, borde blir rätt snart.
Haha, säger han som har hela garaget fullt med s14 toppar och motorer
Sugmotorn var allt annat än billig när den byggdes. Köhlertopp med stora ventiler å lite annat skoj i. Men ändå "bara" 260hk...
Det låter bra det! Nu när bilen funkar så blir man ju sugen på att få i "rätt" motor! Ska bara besiktigas först...
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Nu har jag fått servopumpen att lira. Man behövde ha den stående för att den skulle luftas.
Nu dyker nästa följdfel upp
Har förbrukat 2 laddningsregulatorer på ca 15 mils körning
Inte bra.
Kom även på en jobbig nackdel med e85 som jag lyckats förtränga under vintern. Är ju skittrist att behöva stå och hålla i handtaget medans man tankar
Nu dyker nästa följdfel upp
Har förbrukat 2 laddningsregulatorer på ca 15 mils körning
Inte bra.
Kom även på en jobbig nackdel med e85 som jag lyckats förtränga under vintern. Är ju skittrist att behöva stå och hålla i handtaget medans man tankar
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Har du monterat jordkabeln till generatorns hölje? Jag missade det en gång men då laddade den iof inte alls, men du kanske har klen jord/dålig kontakt.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Bäckis wrote:Har du monterat jordkabeln till generatorns hölje? Jag missade det en gång men då laddade den iof inte alls, men du kanske har klen jord/dålig kontakt.
Japp, det sitter en kabel från generatorn till blocket. Men nu när jag tänker efter sp undrar jag om kabeln mellan motor och kaross är dragen... Hmm, får hem och kolla!
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290