fredrick wrote:Skicka pm om du hade något namn på nån i hedemora så ska jag kolla upp det.
Pma mig med, i en såhär liten stad så känner man mer eller mindre alla grottmänniskor, den lokala tjuven, eller ja, den största lokala tjuven kom fram till mig förut och sa att det va han som 1 vecka tidigare hade stuligt min farsas gamla Saab 99a. Man börjar ju fundera vad det är för slags folk.
Precis....vem fan stjäl en Saab 99..... skämt åsido - vilken idiot.
fredrick wrote:Skicka pm om du hade något namn på nån i hedemora så ska jag kolla upp det.
Pma mig med, i en såhär liten stad så känner man mer eller mindre alla grottmänniskor, den lokala tjuven, eller ja, den största lokala tjuven kom fram till mig förut och sa att det va han som 1 vecka tidigare hade stuligt min farsas gamla Saab 99a. Man börjar ju fundera vad det är för slags folk.
Precis....vem fan stjäl en Saab 99..... skämt åsido - vilken idiot.
haha det är nog många som gjort d då dom går att stjäla med en glasspinne
HenrikF wrote:Vet inte hur det är där, men här ska det praktiskt taget till gripande på bar gärning om det ska bli åtal. Att den står på hans tomt är ju inte så konstigt, hans kompis (som han inte vet var han bor eller vad han heter) ställde ju den där häromveckan, och han har ingen aning om att den är stulen. Tjuvar finns, har funnits och kommer alltid att finnas. Det sjuka nu är att de är proffs på att undkomma lagens långa arm. Vad jag hade gjort i detta fallet? Ja till att börja med hade jag försökt resonera kring om barnen ens SKA ha en pappa som beter sig så. nej jag känner honom inte eller så, men det är inte direkt en god förebild och stjäla så pass stora allvarliga grejer (inte så att han smusslade med sig en film som låg framme sist han var hemma hos dig...) Jag hade åkt hem där, försökt ta honom på bar gärning, och sen "gola" honom för släkten och familjen. Säga upp bekantskapen med honom, men inte familjen, och uppmana andra att göra det samma. Efter det kommer han ju bara hitta ursäkter och kvida över att du hittar på en massa lögner, men sånt folk avslöjar sig själv alltid..
Detta såklart under förutsättning att det ÄR han som gjort detta.
Lätt det bästa alternativet hittills! få dom han älskar att hata honom!
men risken finns att dom kanske redan accepterar honom som han är..
och då är enda lösningen våld, mycket våld! så att han förstår att det kanske inte är någon bra idé att sno saker för det kan vara bra att ha armar, ben, fingrar, ögonlock osv kvar i bra skick
En till här hemma också, kan ju vara värt att kolla med han också.. Han kan ju ha hittat på den hos någon utan att ha uppdaterat sidan där bara.
Ska kolla lite mera ikväll när hon har slutat, glömde igår.