Pecka Power E21 M20 2,8 Turbo 837 whp!!!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Fan va man längtar efter att få ta ut bilen, behöver axlar och bromssköldar bak sen är de bara att besikta skiten.
http://videos.streetfire.net/video/47EE ... 26B2AB.htm
Om nån har fina bromssköldar till E21 så hör av er, pengarna är typ slut och jag skulle vilja få ihop den så fort som möjligt.
http://videos.streetfire.net/video/47EE ... 26B2AB.htm
Om nån har fina bromssköldar till E21 så hör av er, pengarna är typ slut och jag skulle vilja få ihop den så fort som möjligt.
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
Idag har jag monterat handbroms och skivor och ok bak, sen luftat ur de, sket i att köpa nya bromssköldar gjorde om infästningarna till handbromsen efter lite tips av Bäckis.
Sen skulle jag lufta kopplingen men de gick på skit, de börja rinna bromsvätska mellan motor och sprängkåpa, får köpa en ny slavcylinder imorn om jag får tag på nån.
Köpte även soppapumpar av PPF idag, dubbla 984 blir nog kanon de.
Sen mappningen vet jag inte hur jag ska göra med, vill helst ha de större avgashuset men då är de en annan dp fläns och jag vet inte riktigt hur den skiljer, om man måste göra en helt ny dp eller om de går att bara byta flänsen?
Kommer lite bilder i helgen, motorn startar och går, låter inte speciellt trött heller faktiskt, ska bli kul att se hur den går sen
Har även fått besikningstid den 1/6
Sen skulle jag lufta kopplingen men de gick på skit, de börja rinna bromsvätska mellan motor och sprängkåpa, får köpa en ny slavcylinder imorn om jag får tag på nån.
Köpte även soppapumpar av PPF idag, dubbla 984 blir nog kanon de.
Sen mappningen vet jag inte hur jag ska göra med, vill helst ha de större avgashuset men då är de en annan dp fläns och jag vet inte riktigt hur den skiljer, om man måste göra en helt ny dp eller om de går att bara byta flänsen?
Kommer lite bilder i helgen, motorn startar och går, låter inte speciellt trött heller faktiskt, ska bli kul att se hur den går sen
Har även fått besikningstid den 1/6
Bäckis wrote:Vi körde ju 0,63 på Blommen förra året och den gav ca 650 hk skulle jag tro. Du klarar dig med det där huset!
Okej de var skönt att höra, de var Ärtan som tyckte jag skulle byta men då är de ju lungt, blir de 600hk i den är jag extremt nöjd denna sommar.
Bäckis wrote:Blir det 600 hk så får du säkert även se dig om efter nya kolvar rätt snart
Japp jag vet att jag måste göra de, men jag kommer bara att använda den mappen på tävlingar inte vid vanig gatåkning, så de håller förhoppningsvis en stund alla fall
Idag har typ allt krånglat, får inte igång bilen, koppligen funkar inte och baklyktorna är glappa, var lika bra att sluta skruva innan man slog sönder nått.
Har jag missat nått vad gäller ZF lådan, ska man inte ha urtrampningslager och slavcylinder från den bil lådan kommer ifrån, får inte min koppling att funka
Lite bilder, inge intressant men roligare än bara text.
Den här ska monteras i så småningom.
Har jag missat nått vad gäller ZF lådan, ska man inte ha urtrampningslager och slavcylinder från den bil lådan kommer ifrån, får inte min koppling att funka
Lite bilder, inge intressant men roligare än bara text.
Den här ska monteras i så småningom.
Idag har de gått lite bättre, kopplingen funkar nu efter att jag förlängde pinnen i slavcylindern, glappet i baklyktorna fixat, fick även fart på hastighetsmätaren från en E30 nu ska den bara in i E21 instrumnethuset.
Har även fyllt på olja i växellådan.
Hoppas drivaxlarna kommer denna vecka så man kan provköra lite innan besiktningen så man märker om de är nått knas med nått.
Har även fyllt på olja i växellådan.
Hoppas drivaxlarna kommer denna vecka så man kan provköra lite innan besiktningen så man märker om de är nått knas med nått.
-
- CorsaManiac
-
-