rev ner diffen idag. såhär såg det ut. kom med kommentarer då det är första gången jag river isär en lamelldiff och har ingen aning om hur det ska se ut.
dom översta brickorna var slitna. frågan är om dom går att köpa från bmw eller mobimech.
vilka av dessa ingår om man köper lamellkit från mobimech?
Sitter lika mkt delar längre ner om du tar ur diffdreven och axlarna, om du inte har gjort det då.
RoDe wrote: rev ner diffen idag. såhär såg det ut. kom med kommentarer då det är första gången jag river isär en lamelldiff och har ingen aning om hur det ska se ut.
Vart satt dom där? har fan inge minne av att jag sett liknade tidgare iaf
RoDe wrote:http://i39.tinypic.com/2w4bcly.jpg
Om du vänder på dom där, så är det själva v-spåret där som bestämmer hur många "procent" diffen är på. Ökar man förspänningen så ändrar man inte "procenten" som sagt, det kan man bara göra med hjälp av v-spåren. Däremot så kan man ju köra med så hög förspänning så att den blir för hög så själva diff-funktionen i diffen inte utnyttjas mer än i extremfall, då blir det mer som att åka med spole.
nej jag har inte plockat ur diffdreven och axlarna. första gången jag pular med en diff så drev och sånt verkar va saker som man ska hålla sig bort ifrån, men jag plockar bort dom i veckan och kikar där också.
hmmm... fick mailsvar av peder idag då han kikat på mina bilder. han tyckte precis som dig nobbe att min diff såg okey ut av det han kunde se på bilderna.
frågan är om jag behöver byta mina lameller eller inte? kanske skulle funka med att endast schimsa?
Prova det först du. Dock är jag alergisk mor schimsning själv;) bonna-lösning
Klipp i ordning ett schims i 0,5 plåt, sen monterar du ihop allt igen och lägger den mellan floatern och fjädern, tänk på att va huffsat noga då det bara är en liten del ute i kanten av fjädern som kommer ligga an mot schimset.
Nobbe wrote:Prova det först du. Dock är jag alergisk mor schimsning själv;) bonna-lösning
Klipp i ordning ett schims i 0,5 plåt, sen monterar du ihop allt igen och lägger den mellan floatern och fjädern, tänk på att va huffsat noga då det bara är en liten del ute i kanten av fjädern som kommer ligga an mot schimset.
får bli ett 0,5schims till att börja med. funkar det inte så köps nya lameller.