kronberg wrote:Hej! Visst bor ja i alingsås eller rättare sagt östadkulle men flyttar in till stan 15 sept. Men vet inte om jag sett dig i alingsås ngn gång? Är det turbobygge på gång i din kärra med?
Som sagt så saknas de kulor till pumo o spridare just nu med flytt osv, med de kommer.. skall du till vårgårda o se på sista racet ?
nja det har du nog inte gjort, bilen gick i alingsås några dagar precis efter inköp men är numera avställd, japp det var tänkt att det skulle bli turbo men bestämde mig för att ta det lite längre fram istället, så nu blir det lite annat pyssel på den
Just nu glider jag med i polarens vinröda 735iL nån gång ibland, kan nog hända att du har sett den eller hört
ska troligvis dit och kolla läget lite, kan hända att polaren ska kolla vad sin 735a går för också skulle vara en syn o se en limousin på strippen
Svetsade dit dump anslutning samt vevhusventburkfäste idag på rekordtid med hjälp från min trogna hantlangare Perton.. OBS buntband är underskattat, ne de skall borras o skruvas=)
Hemmagjord burk med ADV logga, våran lilla klubb som startades för mååånga år sedan..legat på is ett tag dock, snälla fråga inte vad de står för.
Hemmagjort värmeskydd för huven a´la aluplåt samt lindad med värmebandage, fungerar ypperligt.
Den mätaren som numera visar ngt mycket viktigare än tiden. Hade varit roligt att få + och - att fungera =)
någon som vet vad apparaten jämte kylarslangen gör igentligen? går en kontakt till den men är ej inkopplad just nu.fyrkantig svart metall låda med ett par hål i?
Vi har mappat den till 0,8 bar nu o den går fint, bättre än ja trodde med 0,8 bar.
Strulade halva dagen med att laddet inte ville understiga 1,2 som vi satte laddspärr vid, så vi kunde inte mappa, rev loss wgn o såg att de satt dubbla feta fjädrar i Evil or Very Mad ..
Hejare på montage dom där kineserna.. Men tog ur 1 och då ladda den 0,8 men vi hann inte mer så den mappas färdigt i helgen.
Nja ser ingen direkt anledning till det då jag inte ens märker numera att den saknas, fin tomgång.
Har du problem med din tomgång, dör den osv vid gassläpp?
att bara ha spjälläge är ju ingen höjdare, blir väldigt svag då när man tex skall backa och baxa typ ratta runt tex på en parkering. Tomgångsmotorn reagerar snabbt och skickar på extra luft&kraft innan motorn dör.
Men så länger bilen bara står och puttrar märks ju ingen skillnad
Skall försöka få till det på min framöver
JO självklart är det bättre, men ja har inte märkt att den är svag när man rattar osv förutom då det är kallt o bilen är nystartad då jag inte mappat in start berikningen, så de försvinner nog..
Men om du får det o funka bra med tmotorn så pm:a gära o berätta hur du gjorde.
Sådär nu är den mappad till 1 bars ladd och skjuter på ganska friskt.
Tänkte ladda 1,2 men ville hålla det hela safe då jag inte vet vilka hk ja ligger på nu.
Ingen som vet någonstans o bromsa den i gbg området som inte kostar skjortan.
Var nog rätt många sura bilister på Motorvägen mot malmö idag, körde om 1 gubbe 5 ggr som körde om mig mellan varje pull och titta surt hehe.
Spekulera gärna vad ni tror det är för effekt så får vi se vad det blev efter bromsning.