F.D - Team VPM

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

NU GÅR DEN :D

2 dagars felsökning löstes på 2minuter..

sprutet hade fått för sig att de ska vara 2A i motstånd på spridarna..

men i självaverket så ska de vara 5A.

ändrade och prova och funka klockrent..

tack som fan för tips ja fick av er gubbs :)

alltid bra o utesluta alla grejer som kan strula.

/ karel
User avatar
shomakie
Posts: 914
Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås

Post by shomakie »

Skönt när det e enkla grejer!! =)
Lost but NOT forgotten!!

Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..

Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Haltech i ett nötskal.

Mitt gamla E6A jag hade för 10-11 år sedan ändrade tändmapp själv en gång, inte speciellt farligt. Hatar det där skiten och förstår inte att de fortfarande lyckas sälja sina instabila system.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

Bäckis wrote:Haltech i ett nötskal.

Mitt gamla E6A jag hade för 10-11 år sedan ändrade tändmapp själv en gång, inte speciellt farligt. Hatar det där skiten och förstår inte att de fortfarande lyckas sälja sina instabila system.



ja låter de vara osagt.. kan vara ja som fipplat en aning för mycket oxå..

e inte alls säker faktiskt.. ja har ju haft rätt mycket strul med allt hittils..
dock så hade väl inte varit haltech fel, men nu lirar allt och gör de resten av sommaren oxå så blir ja glad :)
User avatar
r.ivars
Posts: 3550
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

den låter riktigt jävla rapp och fin burnandes längs hela testrakan vid garaget ;)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
shomakie
Posts: 914
Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås

Post by shomakie »

r.ivars wrote:den låter riktigt jävla rapp och fin burnandes längs hela testrakan vid garaget ;)


fusk att ni har ett helt industriområde att testa på! en annan har en grusväg och åker och åter åker =)
Lost but NOT forgotten!!

Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..

Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

http://www.youtube.com/watch?v=KNKNwl1mM6I

ett litet klipp på en brinnut.

kort på 3an växel.. men jävla ork i maskin.. den vrider loss däcken :)

varvstoppet verkar inte heller va nå problem :)
User avatar
Fernis1
Posts: 2406
Joined: 10 Jan 2008, 02:49
Location: Märsta

Post by Fernis1 »

Fan vad gött hoppas det inte blir nå mer strul nu :)
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
User avatar
r.ivars
Posts: 3550
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

tips på boende natten till emmaboda?

Känns lagom surt om bilen ska stå längs nån hotellgata och bli våldtagen...
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Sandén
Posts: 1177
Joined: 13 Feb 2008, 22:09

Post by Sandén »

r.ivars wrote:tips på boende natten till emmaboda?

Känns lagom surt om bilen ska stå längs nån hotellgata och bli våldtagen...


Om ni vill så kan ni mellan landa här det e väl lite mer än halvvägs för er sen dra en karavan men balla bimmers neråt på morgonen 8)
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

Sandén wrote:
r.ivars wrote:tips på boende natten till emmaboda?

Känns lagom surt om bilen ska stå längs nån hotellgata och bli våldtagen...


Om ni vill så kan ni mellan landa här det e väl lite mer än halvvägs för er sen dra en karavan men balla bimmers neråt på morgonen 8)



låter som en plan :)
User avatar
Sandén
Posts: 1177
Joined: 13 Feb 2008, 22:09

Post by Sandén »

Karel021 wrote:
Sandén wrote:
r.ivars wrote:tips på boende natten till emmaboda?

Känns lagom surt om bilen ska stå längs nån hotellgata och bli våldtagen...


Om ni vill så kan ni mellan landa här det e väl lite mer än halvvägs för er sen dra en karavan men balla bimmers neråt på morgonen 8)



låter som en plan :)

Är ju 15mil typ till emmadoda från mig men är ju inga problem! Vore jävligt ballt med karavan =)
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
User avatar
R.Larsson
Posts: 454
Joined: 23 Sep 2006, 15:45
Location: Vaggeryd

Post by R.Larsson »

Sandén wrote:
Karel021 wrote:
Sandén wrote:
r.ivars wrote:tips på boende natten till emmaboda?

Känns lagom surt om bilen ska stå längs nån hotellgata och bli våldtagen...


Om ni vill så kan ni mellan landa här det e väl lite mer än halvvägs för er sen dra en karavan men balla bimmers neråt på morgonen 8)



låter som en plan :)

Är ju 15mil typ till emmadoda från mig men är ju inga problem! Vore jävligt ballt med karavan =)


Så blir de grillning o nån bärs på fredag kvällen o tagga inför lördagen!! :D
VGD Performance
0706862554
RobinLarssonVGD@hotmail.se
Ripper
Posts: 1196
Joined: 25 Nov 2005, 21:50

Post by Ripper »

Måste fan skriva att jag igentligen hatar både ivars & karel!!!

Tempot, orken och gnistan ni har i garaget gör mig illamånde över min egna motivation haha

Hur som helst sagt de innan och säger de igen.....2 RIKTIGT fäta mujaffa bmwäs :D
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
User avatar
r.ivars
Posts: 3550
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

haha =) tack ripper


idag har grabbarna på A&N bilvård dragit igång med kombin..

Efter lite olika planer ifrån min sida och studeringar på hur bilen satte sig förra året i hjulhusen så har vi kommit fram till att de skulle sitta i mitten, ser lätt snyggast ut också..

Senare på dagen undrade de ifall jag inte ville popnita dit dem endå, eftersom att spacklet skulle spricka eftersom det rör sig en del i chassiet med strippenkörningar... Så det blir så, och jag har fått en mms bild på att ena sidan är klar för att tillsnyggas och sen lackas.. :D

Även framskärmarna fick sig en valsning, de tyckte inte jag var så frän som hade rivit loss plåten i främre hjulhusen...

Image

OBS, dörrarna man ser är från gamla skrot touringen.. har spirllans nylackad i plåt som jag bara inte orkar skruva ihop.. Ska endå komma glasfiberdörrar snart :)

Image
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Bra. Bara däcken går in :wink:
User avatar
r.ivars
Posts: 3550
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

Bmwandreas wrote:Bra. Bara däcken går in :wink:


ja, jag har försökt snirkla mig en del ifrån att bredda skiten :) men det var nån envis dalmas som inte gav sig :lol:

och tur är väl fan det :twisted:

:arrow:

Image
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Post Reply