540 problem *hjälp*

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
TurboFall
Posts: 339
Joined: 21 Nov 2005, 19:46
Location: Eskilstuna

540 problem *hjälp*

Post by TurboFall »

Hejsan, Igår när jag var ute o åkte då bromsade jag o det ramlade ner prylar på golvet i baksätet,räckte mig ner o skulle plocka upp grejerna,o då kom jag imot nyckeln med knät (klant som man är)bilen stängde av sig,jag la i N sen stannade jag o startade igen,då gick den skit dåligt,sen stannade jag längs vägkanten o då dog den,sen gick det inte att få igång den.
Jag tog bort + polen i ca 20min,sen gick den igång o gick som vanligt i ca 5 min,sen va det samma visa igen.Jag tog bort + polen så den har varit borta hela natten,och va nere nyss o då fick jag igång den,men den gick typ på 3-4 burkar :S vad kan det vara?,luftmassemätaren?kamaxelgivare eller nåt sådant?
snälla nån,hjälp mig.
tack på förhand
mvh Pontus
Bilen är en bmw 540ia touring -98
______________
BMW ///M5 3.6L -91
Jocke
Posts: 127
Joined: 24 Mar 2006, 11:05
Location: Västerås

Post by Jocke »

bilen stänger av cylidrar som inte går som dom ska. bara att nolla felkoder så ska den gå på alla igen..

inte säkert att detta är felet men de är möjligt.

mvh
User avatar
TurboFall
Posts: 339
Joined: 21 Nov 2005, 19:46
Location: Eskilstuna

Post by TurboFall »

ska in på måndag o kolla felkoder...tack för svar
______________
BMW ///M5 3.6L -91
User avatar
Blown M5
Posts: 456
Joined: 22 Dec 2005, 21:54
Location: Tullinge
Contact:

Post by Blown M5 »

låter som soppapumpen håller på att dö elr har dött.sen att det hände i samband med det du beskrev kan vara en tillfällighet.
User avatar
TurboFall
Posts: 339
Joined: 21 Nov 2005, 19:46
Location: Eskilstuna

Post by TurboFall »

man kan ju alltid hoppas,så det inte är nåt jätte "dyrt" problem.
Är det krångligt att byta pump på dom?
______________
BMW ///M5 3.6L -91
Post Reply