En av frågorna är om detta ämne ens platsar på Ot delen på PPF´s forum . Men jag tar risken, då det finns en hel del motorkompetenta figurer här, även undantaget A&A
Det pratas en hel del om att det ska gå att köra diesel bilar på vanlig matolja ej raps/rme utan helt vanlig matolja från tex Lidl för 7:-/litern
Exprimentlustans låga tänds ju med en gång men det är klart man vill ju veta vilka risker/nackdelar det kan tänkas föra med sig.
Jag menar tänk en Lb reggad Golf som går på 3,50:-/mil som bruks bil då blir det mera pengar över till trimmning av hobbykärran
Har idag en Passat Tdi -96 som brukis å den är ju hyfsat snål men kanske lite för dyr att mickla med?
Ös på med tankar och erfarenheter
Mvh Christer
Matolja?!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
Matolja?!
Den som har mest grejer när han dör vinner!!
-
Jo du Normind det ska jag tala om för dig att i din fritös så har du inte 20kg kompression det är jag ganska säker på!!
Det är snarare effekter som igenkletade spridare & blåst toppackning, smälta kolvar etc jag är rädd för!!
Det går alldeles utmärkt att koka diesel btw.
Mvh Christer
Det är snarare effekter som igenkletade spridare & blåst toppackning, smälta kolvar etc jag är rädd för!!
Det går alldeles utmärkt att koka diesel btw.
Mvh Christer
Den som har mest grejer när han dör vinner!!
Det var uppe på tpc tidigare, en massa som körde 740:s osv på rapsolja om jag inte minns helt fel. en kille i danmark hade gjort en ställning så han kunde tanka ur en jävla massa 1 flaskor påe n gång, hahaha.. ska se om ajg hittar det.
Edit en 745 var det, inte en v70
Edit en 745 var det, inte en v70
Last edited by Zwofurti on 18 May 2006, 21:27, edited 1 time in total.
-