Idag har det hänt lite i garaget igen...
Stort tack till Micke som hjälpte mig idag, mycket roligare och lättare med sällskap i garaget.
Vi började med att kapa av en cm på alla grenrörspipor för att få in turbon mot toppen, sen punktade vi fast dem i toppflänsen samtidigt som vi hade avgashuset så tätt som det gick mot ventilkåpan.
Måste ragga tag i en annan svets nu för min funkar inte att helsvetsa med när det är trångt eftersom slangpaketet är kasst och det blir strömförande i munstycket...
Efter det var punktat testade vi det i bilen och det blev ungefär som förväntat, jag fick alltså ta fram rondellen och släggan igen

Men nu passar både hx40in och s200an!
Fick kapa ett litet snitt i fjäderbenstornet och banka in det lite. Imorgon hoppas jag kunna bli klar med allt slipande och spacklande för ett tag
Här kommer lite bilder på hur resultatet blev.

Kapat, bankat och svetsat

Lite spackel på det.

Här sitter s200an monterad, kommer dock köra med holseten då jag redan köpt alla flänsar och packningar till den.
Hur mycket rör sig en motor med orginal motorkuddar föresten? Är det lika bra att beställa hårdare kuddar direkt? Har bara någon cm mellan turbo och fjäderbenstorn.