Ska som sagt vara från vanos motor. Visst är de 145mm långa?
Viktor 070-2456317
M50B20 VANOS vevstakar
Moderators: Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Snekast
M50B20 VANOS vevstakar
Last edited by OPKNSE on 22 Apr 2009, 22:14, edited 1 time in total.
Körinstruktören: "Fan! Du lättade med bilen! Du flög!"
Jag: "visste du att det var ett gupp här?!"
Körinstruktören: "ja men ingen har nånsin kört så fort här!"
Lamborghini Gallardo, flatout på treans växel.
Jag: "visste du att det var ett gupp här?!"
Körinstruktören: "ja men ingen har nånsin kört så fort här!"
Lamborghini Gallardo, flatout på treans växel.
Om du lever i villfarelsen att de är 130mm som i M20B20 så är de inte det. Såg ingen annan anledning att någon skulle söka sådana
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
stakar
Nej. Snarare att de är 145mm?
Körinstruktören: "Fan! Du lättade med bilen! Du flög!"
Jag: "visste du att det var ett gupp här?!"
Körinstruktören: "ja men ingen har nånsin kört så fort här!"
Lamborghini Gallardo, flatout på treans växel.
Jag: "visste du att det var ett gupp här?!"
Körinstruktören: "ja men ingen har nånsin kört så fort här!"
Lamborghini Gallardo, flatout på treans växel.
De var 135mm i den enda motor jag tagit isär, och jag misstänker att alla 2,0 har det. Skulle bli mkt förvånad annars.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Anledningen skulle vara att stroka ner en m20b25 till 2.2l. Med 320vev, is-kolvar och långa stakar. Syftet skulle vara att få en ganska varvvillig och rapp motor.
Har dieselvev osv men kan inte sluta fundera på hur en nedstrokad b25 med ViPec, Z45 osv skulle upplevas...
Kanske är jag helt rubbad?
Jag kör mest bana/konbana så jag behöver inte överdrivet mycket pulver.
Har dieselvev osv men kan inte sluta fundera på hur en nedstrokad b25 med ViPec, Z45 osv skulle upplevas...
Kanske är jag helt rubbad?
Jag kör mest bana/konbana så jag behöver inte överdrivet mycket pulver.
Körinstruktören: "Fan! Du lättade med bilen! Du flög!"
Jag: "visste du att det var ett gupp här?!"
Körinstruktören: "ja men ingen har nånsin kört så fort här!"
Lamborghini Gallardo, flatout på treans växel.
Jag: "visste du att det var ett gupp här?!"
Körinstruktören: "ja men ingen har nånsin kört så fort här!"
Lamborghini Gallardo, flatout på treans växel.
Bäckis wrote:De var 135mm i den enda motor jag tagit isär, och jag misstänker att alla 2,0 har det. Skulle bli mkt förvånad annars.
Då var det inte som jag trodde
Körinstruktören: "Fan! Du lättade med bilen! Du flög!"
Jag: "visste du att det var ett gupp här?!"
Körinstruktören: "ja men ingen har nånsin kört så fort här!"
Lamborghini Gallardo, flatout på treans växel.
Jag: "visste du att det var ett gupp här?!"
Körinstruktören: "ja men ingen har nånsin kört så fort här!"
Lamborghini Gallardo, flatout på treans växel.