Mina felgar har stemplat 8x17 et37 innvendig, men det kan jo alla se inte stemmer...
Felgane måler 10,5" fra kant til kant innvendig (der dekket skal ligga)
Jag lurar på att bytta ringar och fikk anbefalt 9,5" fra Claus på www.felgen-garage.de
If the 8x17 ET37 is widened to 10,5x17 then ET changes to 05.
A 9,5x17 will become ET 18.
Regards, Claus
Vill jo ha mest mulig kant, kan det gå med 10" og hvilket et får jeg da?
Dina framfälgar verkar vara avsedda för bmw e36, jämför din "kant" mot Rodes kanter fram så ser du att det skiljer jättemycket trots att det endast skiljer 1/2" i fälgbredd.
Hans är nämligen avsedda för 5 serien med lägre ET osv.
Som du sa själv stämmer inte stämplingen på fälgcentrum mot bredden på dina fälgar bak.
Förmodligen har någon tidigare ägare haft 4 st 8x17" och bytt 2 st fälgytterdelar mot 10,5".
På OZ Mito II byts hela ytterdelen (inåt och utåt) i ett stycke, centrum behålls.
Stemmer nok som du sier at felgorna er från en e36. mina 8" har en veldig liten kant...
Jag har inte fått bilen på vegen enda, så vet ikke hur mycket det subbar.
Har valsat lite, men skulle vell valset litt mere, kansje breddat bilen lite.
Kjøpte fälgarna i linkjöping, killen kom från motala menar jag att huska. Han hadde hatt dom på en e34 touring sa han.
Jag har prøvd dom på en e32 och bakhjulen satt perfekt, men måtte ha spacer framme. På e36 som jag kjøpta dom til satt bakhjulen 6cm utanfor hjulbuen
Jag har 1,5-2cm frigång til demparen bak så dom kunna vell sittet litt nærmare, men
Jag har gjort färdigt fembult på min e30 Touring nu.
525 nav, med orginal e30 skivor och ok i fram.
Bak borrade jag fembult....genom skivor och nav på plats på bilen.
Gängade M12x1,5 .....och drog fast 7,5x16 fälgar från en 525a.
ButterflyRacing wrote:Jag har gjort färdigt fembult på min e30 Touring nu.
525 nav, med orginal e30 skivor och ok i fram. Bak borrade jag fembult....genom skivor och nav på plats på bilen. Gängade M12x1,5 .....och drog fast 7,5x16 fälgar från en 525a.
Blev skitbra...
använde du 525 e34 naven fram, utan någon hylsa eller nåt och bara borrade om framskivan?
är inte e30 bakre navet är för litet för att borra 5x120?
Dessa bilder är från tävlingsbilen.
Det bästa är nog att köra med bultar från baksidan.....men då måste man planförsänka, så bultskallen får ett plant anlägg.