Kerish - M3e30 turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
Kul att ni fåttallt och lira
Men varför "bara" 1,1 bar?
Men varför "bara" 1,1 bar?
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
motor data
har dedre ikkje litt motordata på den da? hvillken kammer,stempler osv?
Hva slags radiatot er de på den? såg jevla grei ut!! Blir ein liten cosworth killer de.Gratulere.
Hva slags radiatot er de på den? såg jevla grei ut!! Blir ein liten cosworth killer de.Gratulere.
E30 M3.
Bmwandreas wrote:400hk ska det vara.
Okej så målet på 400 hk uppskattar ni vara uppnått med 1,1 bar.
Men funkade det att mappa vidare med mera laddtryck eller var det max där?
Tänket bara att om man laddar på tills gränsen är nådd, då har ju "kunden" möjlighet att höja till det trycket senare om han är sugen på mer effekt.
Vad är det för komp i motorn förresten?
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
400hk med 1,1 bar borde inte vara något bekymmer, min gav 454hk med 1,3 bar och en kompressor som stjäl massa effekt att dra runt på.
Vad hamnar tändningen på, 16-18 grader som minst eller?
Vad kör ni med för kammar? Tror inte att jag såg det i tråden någonstans?
Kul att det rullar!
MVH Jonas
Vad hamnar tändningen på, 16-18 grader som minst eller?
Vad kör ni med för kammar? Tror inte att jag såg det i tråden någonstans?
Kul att det rullar!
MVH Jonas
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Där man brukar fylla på kylarvatten..
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Dinan2.5 wrote:Bmwandreas wrote:Vi provade ladda 1.5 bar. Nu bygger jag ett expansionskärl i alu, för orig höll inte speciellt länge:(
Vad är ett expansionskärl? Har lite svårt med pråket efter alla år i USA...
Undrade också om det är Schrick 276 kammar ni kör (både in och ut?) och vad dom kostar?
Tack
Anders
Det är inte Schrick kammar, vare sig in eller ut. Vi kör aldrig med Schrick.
Vi håller på och löser problem med att laddtrycket inte går att sänka till mindre än 1,5 bar på den här bilen, och inom kort ska den mappas klart och förhoppningsvis bromsas!
Dessa aggregat med int. wg fungerar kanon på Cosworth, men på en motor med lite flöden i så räckte den inte till Inte lätt att veta innan man provat, men nu vet vi.
Bäckis wrote:Bra fråga. Vet faktist inte om jag kan få tag i nya ämnen. Dessa är slipade på original...
Går det inte att skicka in sina nuvarande kammar och få dem slipade om man vill det? Kan tänka mig att det kan ta ett tag iofs.
Tror annars att jag har en uppsättning originalkammar liggande som jag kan tänka mig att göra mig av med om ni villa skapa ett utbytessystem.
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta