F.D - Team VPM
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
r.ivars wrote:jimpa wrote:fan vad slött med böter!!och att du inte fick ut fullt pulver..
men ack så kul att dricka lite och snacka lite skit...
mvh
HAHA =) ja, tack till ålänningarna för en trevlig kväll
ye och du kan vara säker på att de blir fler
mvh
Nu håller det på att spåra ur totalt!!
Team Boost Performance
E30in 2009:
9,25@253.7km/h;)
Jimmy Henriksson
00358408269812
Team Boost Performance
E30in 2009:
9,25@253.7km/h;)
Jimmy Henriksson
00358408269812
Bmwandreas wrote:Det laddade bara 2.2 bar på rullarna, och då är det fan inte mer effekt än så.
den effekten som visas på skärmen är ju omräknat i maskin..
770 på driven på 2.3 bar
(samtliga bilar som hade mycket mos o turbo tappa runt 130-140whp jämfört med vart de hade bromsat förut)
De skumma i de hela va.
teds bil gick TOK fett typ 10 afr
och rickards gick tok fett första repan vid 1.6bar 2andra repan så va de typ 11.5afr 2.2 ???
och sista repan på max effekt så gick den på 13afr ENLIGT deras lambda som dom hade..
så man kan ju fråga sig hur alla värden stämmer eller ej.. :/
Finns en tråd i övrigt här på ppf hurvida bänkningen blev och där kan den diskuteras för dom som tycker det finns något att säga om den.. Här är mitt "projekttrådinlägg" om bromsningen.
Papper på bänkningen i elmia
såhär ser kurvan ut.. peakar 2.5bar och droppar till 2.3bar enligt ts motors mätinstrument.
Kurvan är spikrak, och enda förklaringen är att bänken bottnar eller att det spinner... Så det spinner, bänken skulle ju klara 2500hk.
De som kikade sa att det spann loss på sista pullen också, även ts motorsport sa att däcken börjar greppa hyfsat nu iallafall men fortfarande spinner och frågade om jag ville fortsätta, eftersom det var en showoff och ingen mätning ur den aspekten så fick det räcka så, ska bilen plågas ska jag fan ha glädje på stirppen av det, eller sitta hos ppf i deras bänk.. Kändes inte som det skulle bli något bättre med mer pulls... To much vrid Jag hade varit tvungen att hitta 1000hk i bänken för att matcha polaren ted.s litereffekt.. Kändes optimistiskt under förhållandena som var
Mest effekt under elmia helgen inkl burnout på rullarna
Papper på bänkningen i elmia
såhär ser kurvan ut.. peakar 2.5bar och droppar till 2.3bar enligt ts motors mätinstrument.
Kurvan är spikrak, och enda förklaringen är att bänken bottnar eller att det spinner... Så det spinner, bänken skulle ju klara 2500hk.
De som kikade sa att det spann loss på sista pullen också, även ts motorsport sa att däcken börjar greppa hyfsat nu iallafall men fortfarande spinner och frågade om jag ville fortsätta, eftersom det var en showoff och ingen mätning ur den aspekten så fick det räcka så, ska bilen plågas ska jag fan ha glädje på stirppen av det, eller sitta hos ppf i deras bänk.. Kändes inte som det skulle bli något bättre med mer pulls... To much vrid Jag hade varit tvungen att hitta 1000hk i bänken för att matcha polaren ted.s litereffekt.. Kändes optimistiskt under förhållandena som var
Mest effekt under elmia helgen inkl burnout på rullarna
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Helt klart ballt!!
Gillar motorkaraktären verkar gå så jävla hårt å fint på samma gång..
Tummen upp för en stenhård kärra..
Gillar motorkaraktären verkar gå så jävla hårt å fint på samma gång..
Tummen upp för en stenhård kärra..
Äger en 10 sek e36:a =) Bästa et: 10.27@239.4
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
tack alla
jag har presonligt skruvförbud nu.. tyckte jag behövde paus.. men råkade fixa lite smågrejer idag när jag skulle hämta en grej i garaget..
Fixade väremfläkt under panelen, drog om en fetare säkring för soppapumparna och förberedde för att flytta batteriet, fixade iordning elen bakom panelen och motnerade tillbaks panelen igen, har nu hastighetsmätare igen i form av gps och 3 nya switchar som styr det nya..
oväntat garagebesök så jag droppar in lite blandat ifrån elmia..
tack till dekalproffset som röck in timmen innan lastning till elmia
ted var där och skruvade, glad som bara en fisk kan vara.
öh, du får kolla om du ser ut eller om den råkade bli ivägen
mustigt
av en slump ställde jag bilen som att det skulle fotas innan den skulle lastas...
öh
sköna regnmoln...
resan dit gick asdåligt.. över 85 så svajjade det... bilen stod långt bak..
kul att så många visade intresse, dom få gångerna jag var förbi
dynoshowoff
raketlastad,
jo jag tackar ja... ledde till att farbror polisen hade annat att säga, och gav spansk flagg på det obesiktade släpet... inga bromsar... festligt...
puckona stannade mig på en q-star e85 mack.. skyll er själva kombin var hallvägs trailad.. nu återstod en fartfylld resa hemåt
jag har presonligt skruvförbud nu.. tyckte jag behövde paus.. men råkade fixa lite smågrejer idag när jag skulle hämta en grej i garaget..
Fixade väremfläkt under panelen, drog om en fetare säkring för soppapumparna och förberedde för att flytta batteriet, fixade iordning elen bakom panelen och motnerade tillbaks panelen igen, har nu hastighetsmätare igen i form av gps och 3 nya switchar som styr det nya..
oväntat garagebesök så jag droppar in lite blandat ifrån elmia..
tack till dekalproffset som röck in timmen innan lastning till elmia
ted var där och skruvade, glad som bara en fisk kan vara.
öh, du får kolla om du ser ut eller om den råkade bli ivägen
mustigt
av en slump ställde jag bilen som att det skulle fotas innan den skulle lastas...
öh
sköna regnmoln...
resan dit gick asdåligt.. över 85 så svajjade det... bilen stod långt bak..
kul att så många visade intresse, dom få gångerna jag var förbi
dynoshowoff
raketlastad,
jo jag tackar ja... ledde till att farbror polisen hade annat att säga, och gav spansk flagg på det obesiktade släpet... inga bromsar... festligt...
puckona stannade mig på en q-star e85 mack.. skyll er själva kombin var hallvägs trailad.. nu återstod en fartfylld resa hemåt
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Oj oj oj Ivars....nu får du sluta med inlägg....känner mig inte alls så slö faktiskt....
Jag måste säga att skulle jag lägga ut lika mycket som du Ivars skulle jag behöva knappa här hemma med pekfingervalsen i typ 2år på allt du laggt in.....Du skall ha respekt för grymt bygge men du skall ha grym respekt för allt du matar in i team vpm tråden
Jag har som sagt typ 200bilder att uppdatera med cabben men jag vet inte när jag skall orka lägga ut dom så ni får titta lite på min nya skapelse som är införskaffag som sommarbil....
BMW 535im med BMW 745 motor med linksprut....
Den är i snuskigt bra skick, 250mil har den gått de sista 12åren....
OZ Racingfälgarna sitter inte alls så tokigt på bilen, eller?
Den lilla kjolbiten som skall sitta på framskärmen finns och ligger nylackad som allt annat på bilen...
Mvh Hilda
Jag måste säga att skulle jag lägga ut lika mycket som du Ivars skulle jag behöva knappa här hemma med pekfingervalsen i typ 2år på allt du laggt in.....Du skall ha respekt för grymt bygge men du skall ha grym respekt för allt du matar in i team vpm tråden
Jag har som sagt typ 200bilder att uppdatera med cabben men jag vet inte när jag skall orka lägga ut dom så ni får titta lite på min nya skapelse som är införskaffag som sommarbil....
BMW 535im med BMW 745 motor med linksprut....
Den är i snuskigt bra skick, 250mil har den gått de sista 12åren....
OZ Racingfälgarna sitter inte alls så tokigt på bilen, eller?
Den lilla kjolbiten som skall sitta på framskärmen finns och ligger nylackad som allt annat på bilen...
Mvh Hilda
Tack för förbannat bra reklam Ivars.
Hoppas vi kan hjälpa dig ytterligare under året.
Hoppas vi kan hjälpa dig ytterligare under året.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Fet e28
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Hilda wrote:Oj oj oj Ivars....nu får du sluta med inlägg....känner mig inte alls så slö faktiskt....
Jag måste säga att skulle jag lägga ut lika mycket som du Ivars skulle jag behöva knappa här hemma med pekfingervalsen i typ 2år på allt du laggt in.....Du skall ha respekt för grymt bygge men du skall ha grym respekt för allt du matar in i team vpm tråden
tack tack, jo kollegorna bara garvar när jag sitter vid datorn.. Går undan
Bäckis wrote:Tack för förbannat bra reklam Ivars.
Hoppas vi kan hjälpa dig ytterligare under året.
tack tack
Just nu kommer jag ligga lågt med gatkörningen tills evenmangen börjar dra igång så jag skjuter förhoppningsvis inte löken än .. 1200 i böter idag för obesiktat fordon.. kul! Han tur och retur till sthlm iallafall
Provkörnings diagnos.
Har blivit en hel del åka nu.. Börjar känna mig snäppet trygg med motorn.. farligt det där..
Bilen är grym till jobbet, 10mils resor mm mm. Dämparna är fan lagom på mjukaste.. Lite mycket resonans i karossen kanske från allt stummt.
1bar är alldeles kanon för gata, lite kallt i backen nu, men effekten känns lagom spexig för gatkörning.. Greppar 4an ut till maxeffekt, då blir det bananställ i 190-200 haha, det känns så stört.. Kall backe + crapdäck är the shit!
1.6bar läget är ursinnigt... helt ursinnigt.... man dör... tror helt klart det läget blir giftigt på strippen..
Kylfläkten är i klenastelaget, är en sug fläkt jag kopplat som tryckfläkt, gör ingen större nytta...
Växellådan verkar vara rökt efter en växelmiss jag drog på mig när jag skulle tokrita mellan 3an och 4ans växel med kopplingen som den var efter förra mappningen.. Dvs luft i systemet... Jaja, ny låda finns, får se när man byter
Batteriet ska jag göra fast, och lite mer småpyssel...
Ska hinna med att prova 10" dragarna också, så dom passar.
Sen blir det emmaboda 16 maj, då skjuter vi från höften
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
-
- Posts: 1250
- Joined: 20 Nov 2005, 18:27
- Location: Linköping
Vision79 wrote:Låter übergrymt!!...lycka till :)
kommer ni ner nåt iår också?
Per Eriksson wrote:Äntligen nån som fattat att bilar ska användas, hoppas du åker på nån av gatebilträffarna och åker brett också.
klart det ska användas, synd att polisen gör det så jävla dryt, annars hade jag åkt dygnet runt
Dagens update:
Klubbat nederlag, slicksjävlarna passar inte in för 5 spänn i hjulhusen... %"#¤%#"¤#"%#"¤"# det såg ju så jävla bra ut när jag testmonterade lite.. Måste byggas om kraftigt för att 10" dragarna ska passa in, fan va större dom är!!!!
lite mysigare bilder iallafall:
här står hon utanför jobbet en vanlig arbetsdag, sol och fredag visserligen
bilen är nu invägd RACEREADY med mig i räserstolen
Tycker det ser bra ut, ingen vits att börja flytta på kilona??
här kan man se en liten smygstänkare på en glad prick i miniartikel också
http://koopfan.se/Div/ivars.jpg
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp