Konny wrote:Idag var jag ut på en provtur men nya bromsarna, fungerade fin fint! Har lite dåligt med vaccum bara.. skulle behöva göra något åt de men vad Fick samma problem med E30 med arga kammarna om jag satt mera än ca 3mm lyft i öd.. Men annars gick den som fan, jävla monster! Går åt däck som tusan Helt sjuk respons! Blir lika förvånad varje gång!!
Hittar du på en lösning kan du gärna meddela mig, har samma problem, kan inte bromsa fast bilen, bromsen blir helt störd.
Bmwandreas wrote:Finns elvacuumpumpar som används på V8 bilar med lite vacuum
Jo de lär nog bli en vaccumpump!
har hört att saab 9000 ska ha något sånt till farthållarn.. måste undersöka de lite närmare. Sen kommer de nog jäklar att bromsa
Jag har samma problem på min 318 med separata spjäll, hyffsat elaka kammar. Lyfter 3,5 avgas och 4,5mm insug i TDC.
Det är nästan obefintligt vacum när man kör. Det borde i princip bli som att åka utan bromsservo.. Det blir tungbromsat.
Bonje wrote:Jag har samma problem på min 318 med separata spjäll, hyffsat elaka kammar. Lyfter 3,5 avgas och 4,5mm insug i TDC. Det är nästan obefintligt vacum när man kör. Det borde i princip bli som att åka utan bromsservo.. Det blir tungbromsat.
Inge trevligt när de blir så!
Jag hade lite samma problem på E30in oxå, kunde inte ha mera än ca 3mm i lyft där, sen blev de gränsfall
Måste nog skaffa en el vaccumpump! Sen blir de fin fint
St3v3 wrote:Kanske funkar med en generator från en diesel, dom brukar väl ha vakuumpump?
De är nog enklare att montera en el pump än att fixa dit en generator från diesel då dom ska ha olja och retur.
Har beställt en el vakuumpump som jag får på lördag
sidenmark wrote:tjenare hur gick det med nya drag slicksena ?? lite bilder vill man ju se
mvh robban
Tjena!
Nya däcken sitter på fälgarna färdigt, ska valsa lite skärmkanter så man har lite mera rum. Vart jäkligt tajt
Måste ut och pröva hur dom fungerar på vanlig väg någon dag när de är fint väder sen