Lill.Perssons 3,2 L m50 602whp 796wnm. 10,72/211 km/h 402m
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 143
- Joined: 06 Mar 2009, 19:49
Lill.Perssons 3,2 L m50 602whp 796wnm. 10,72/211 km/h 402m
2009 Setup
tråkig film på sida 3 finns. men inget märkvärdig.
Bilen är en E36 325 -91 som det har klämt ner en turbo i och körs på E85
Effekt 468whp
Nm 514
Motorn M50b25 icke vanos
med en m52b28 topp
lackat motor delar
renoverad block med nya lager, kolvringar, å packningar
toppen renoverad med mirafrästa racesäten
Hela vevpartiet är balanserat
Motor Spec
*Balanserad ovh viktjusterad botten
*orginal kolvar och stakar
*Arpbultar till toppen
*MLS t-packning
*PPF:s 50mm dump
*Tial 38 wastegate
*Insug och Fuelrail ppf:s
*Gjutet grenrör ppf:s
*Precision SC62 Turbo
*Precision 1260cc Spridare
*ventilfjäderbrickor i alu
*kammar Z2
*Vipec V44 5/7bar map
*Vag spolar
*Aeromotive BTR AN10
*PPF:s Catchtank 4l
*stålomspunnen slang med AN kopplingar
*Nuke filter
*Nuke vacuum station
*Aeromotive A1000
*Accufab 70mm Spjäl med TPS
*IC 600*300*100
Tillbaka efter två veckors arbete
hann med att böja ett rör på jobbet som ja tänkte ha till railen för soppa ledning.
Tycker det blev ett bra resultat efter lite puts : )
så får man väl se hur det går med filter byten men tyckte dä blev bra så den röret får sitta där
Mvh/Lill.Persson
tråkig film på sida 3 finns. men inget märkvärdig.
Bilen är en E36 325 -91 som det har klämt ner en turbo i och körs på E85
Effekt 468whp
Nm 514
Motorn M50b25 icke vanos
med en m52b28 topp
lackat motor delar
renoverad block med nya lager, kolvringar, å packningar
toppen renoverad med mirafrästa racesäten
Hela vevpartiet är balanserat
Motor Spec
*Balanserad ovh viktjusterad botten
*orginal kolvar och stakar
*Arpbultar till toppen
*MLS t-packning
*PPF:s 50mm dump
*Tial 38 wastegate
*Insug och Fuelrail ppf:s
*Gjutet grenrör ppf:s
*Precision SC62 Turbo
*Precision 1260cc Spridare
*ventilfjäderbrickor i alu
*kammar Z2
*Vipec V44 5/7bar map
*Vag spolar
*Aeromotive BTR AN10
*PPF:s Catchtank 4l
*stålomspunnen slang med AN kopplingar
*Nuke filter
*Nuke vacuum station
*Aeromotive A1000
*Accufab 70mm Spjäl med TPS
*IC 600*300*100
Tillbaka efter två veckors arbete
hann med att böja ett rör på jobbet som ja tänkte ha till railen för soppa ledning.
Tycker det blev ett bra resultat efter lite puts : )
så får man väl se hur det går med filter byten men tyckte dä blev bra så den röret får sitta där
Mvh/Lill.Persson
Last edited by Lill.Persson on 03 Sep 2011, 20:08, edited 27 times in total.
-
- Posts: 143
- Joined: 06 Mar 2009, 19:49
-
- Posts: 143
- Joined: 06 Mar 2009, 19:49
-
- Posts: 143
- Joined: 06 Mar 2009, 19:49
hehe dä låter låvande... om det är något man vill forsätta med säsongen efter detta.. så behövs ju inte så mycket uppgraderas för att plocka ut mer.. så dä känns ju fint.. nu vill man få i hop grejorna när det är så fina dagar som denna har vart =).. tack ska du ha.. det uppskattas verkligen får man ännu mera glöd att bli klar
ser bra ut,faktist snyggt med svartlackat insug,men de där är väl ingen B28 topp?
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
-
- Posts: 143
- Joined: 06 Mar 2009, 19:49
-
- Posts: 143
- Joined: 06 Mar 2009, 19:49
-
- Posts: 143
- Joined: 06 Mar 2009, 19:49
idag har varit en sån där dålig dag.
fick inga kammar men så kom bror på att han hade ett par snällare kammar liggandes 260 graders. så vi tänkte montera dessa i stället
så tänkte ja spara dom andra för nästa bygge.
men vi kom inte så lång.. när vi skulle montera dessa så upptänkte vi att det var gängpaj i några pinbultar. så det kanske är meningen att ja ska dom andra värstingarna
men fick lite andra grejer i dag som ja kunde montera som grenrörspackning och kopparmutrar så nu sitter grenröret på plats och remhjul till vattenpumpen, hydralspännare. plus lite packningar. så tackar ja för mig i dag.. gnatt
fick inga kammar men så kom bror på att han hade ett par snällare kammar liggandes 260 graders. så vi tänkte montera dessa i stället
så tänkte ja spara dom andra för nästa bygge.
men vi kom inte så lång.. när vi skulle montera dessa så upptänkte vi att det var gängpaj i några pinbultar. så det kanske är meningen att ja ska dom andra värstingarna
men fick lite andra grejer i dag som ja kunde montera som grenrörspackning och kopparmutrar så nu sitter grenröret på plats och remhjul till vattenpumpen, hydralspännare. plus lite packningar. så tackar ja för mig i dag.. gnatt
-
- Posts: 143
- Joined: 06 Mar 2009, 19:49
Provlacka ventilkåpan och plasten se hur dä blev svart... kanske blir bra när den sitter i bilen då motorutrymmet är grå. eller vad tror ni?
passade på att blästra tråget.. blev lite skillnad
så blästrade ja av m3 oken som även kommer komma på plats med slitsade skivor så blir det kanske lite bättre bromsar. men nu har jag åkt hem till hem byn.. så nu blir det inge mer på motorn denna sväng.. men tänkte passa på att tiga returen från turbon.. och montera buren.. eller båge kanske ni kallar det
passade på att blästra tråget.. blev lite skillnad
så blästrade ja av m3 oken som även kommer komma på plats med slitsade skivor så blir det kanske lite bättre bromsar. men nu har jag åkt hem till hem byn.. så nu blir det inge mer på motorn denna sväng.. men tänkte passa på att tiga returen från turbon.. och montera buren.. eller båge kanske ni kallar det
-
- Posts: 143
- Joined: 06 Mar 2009, 19:49