robbz BMW M3 e30, 876whp/948wNm (www.robbz.se)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
St3v3 wrote:robbz wrote:st3v3: nja vad jag vet så rostar inte aluminium , köpte dessa på persåkers, eller var det GA lindberg? är ruskigt nöjd med dom faktist...
Det var faktiskt ringen och sprinten som rostade Men dina är säkert av nån annan modell
jo jag förstog det
peppe: du är alltid välkommen! då kanske man får provsitta båten , berättade faktist för jobbarpolaren om dig och att du/ni hade kört roslagsloppet i år, han fattade direkt vilka ni var..... han besiktigar nämligen båtarna och tyckte att ni inte var friska nån av er hahaha.....
s2: åfan börjar den se så jäkla bra ut , jo man tackar i så fall
johan: tack, japp den ska vara vit....samma kulör som fälgarna! var inne på svart, men vafan då ser man ju den knappt hehe...
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Nobbe wrote:Ser bra ut k*k-sune! Dyk ut på playstation live så ska jag skjuta sönder dig i GTAIV!peppe wrote:PS. Nobbe ser riktigt intressant ut med seq växlingen, minns då du gnistade första delen, lär vara över 1 år sedan va?
Mvh
Mjaa, är 2½år sen det
har inte tid med det va ......får lira nån kväll när man inte fixar med bilen!
nu sitter bakrutan på plats, var lite pyssel att få till det men jäklar vad bra det vart kastar in några bilder när jag får tid!
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
-
- Posts: 326
- Joined: 21 Nov 2005, 13:46
- Location: Borlänge
peppe wrote:Jaså? Han tyckte vi var galna, haha. Vem av alla besiktnings snubbar är det då? Lite kul måste jag medge
han heter jocke söderblom, har varit med och besiktigat båtarna i några år nu, han tyckte ni var roliga om man säger så haha....
jimmy: tack så mycket!!
ja då har det hänt lite igen, har dock inte jobbat med bilen så mycket under helgen då jag har haft besök av en musse, vart tvungen att bygga avgassystem från headers och bakåt ......
-men nu börjar jag få iordning på bakre hjulhusen, vart ruggigt bra med aluminium där! postar några kort när jag får tid
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Nobbe wrote:Nippe wrote:Kom igen nu! Upp med lite bilder! Jag orkar inte åka en hel kilometer till ditt garage för att se vad du har gjort med bilen!
Hehe, va å spana lite på den igår kväll, när robbz fått hem sin lilla behändiga svarv.
Såg nice ut.
Va faktist över till robbz idag på en fika och glodde på den lilla svarven och på den så feta bmw:n!!
Man får ju sånt jävla ha begär när man ser den bilen!!
Angående nobbes seqventiellta växling.
Skulle det inte vara lättare / bättre att bygga en elektrohydralisk växlingsmekanism med oljetryck från servo pumpen och sedan 2st kolvar som styr växelföraren, Kolvarna manövreras i sin tur av elektriska ventiler?
Sedan styr man detta med en lite enkel logisk krets?
Har funderat på detta ett tag nu men ioch med att jag studerar så har jag varken tid eller pengar till att prova.
Har ni funderat i dessa banor?
Man kan ju med detta få möjligheten att växla med paddlar också.
I övrigt riktigt fint bygge robbz.
mvh Eric
Skulle det inte vara lättare / bättre att bygga en elektrohydralisk växlingsmekanism med oljetryck från servo pumpen och sedan 2st kolvar som styr växelföraren, Kolvarna manövreras i sin tur av elektriska ventiler?
Sedan styr man detta med en lite enkel logisk krets?
Har funderat på detta ett tag nu men ioch med att jag studerar så har jag varken tid eller pengar till att prova.
Har ni funderat i dessa banor?
Man kan ju med detta få möjligheten att växla med paddlar också.
I övrigt riktigt fint bygge robbz.
mvh Eric
Kör: Ford Escort Cosworth -93 505whp 525wnm
Körde: M3 -01
Körde: M5 -91
Körde: 325i -88
Körde: 318is 16v -90 (Turbo)
(Eric Johansson)
Körde: M3 -01
Körde: M5 -91
Körde: 325i -88
Körde: 318is 16v -90 (Turbo)
(Eric Johansson)
Jo, det skulle va "lättare", och har funderat i dom banorna.
Dock så är jag inte tillräkligt kunnig innom elektronik eller hydraulik svängen för att genomföra det helt själv, men har ruskigt kompetent folk innom dom områdena kring mig på jobbet (ingenjörer hela bunten) men vill inte belasta dom med sånna saker.
Skulle va ruggigt enkelt om man körde med 3 hydrauliska kolvar till Tremcen direkt på skiftgafflarna eftersom man kommer åt alla 3 axlar genom en lucka. Dock tror jag robbz tycker lika som mig, känns gay att växla med en knapp och inte få samma känsla som mekaniskt.
Tanken har funnits, men blir lite för mkt automat-låda över det hela för min smak, + att det blir lite väl många givare och prylar som kan krångla när man är ute på event. Klart det går att göra smidigt så man jackar ur skiten på ett par minuter och mekar tillbaka original spakställ, men känns säkrare rent mekaniskt.
Btw: Svarven is alive! robbz, du får fan slänga upp bilder på stor-stina!
Dock så är jag inte tillräkligt kunnig innom elektronik eller hydraulik svängen för att genomföra det helt själv, men har ruskigt kompetent folk innom dom områdena kring mig på jobbet (ingenjörer hela bunten) men vill inte belasta dom med sånna saker.
Skulle va ruggigt enkelt om man körde med 3 hydrauliska kolvar till Tremcen direkt på skiftgafflarna eftersom man kommer åt alla 3 axlar genom en lucka. Dock tror jag robbz tycker lika som mig, känns gay att växla med en knapp och inte få samma känsla som mekaniskt.
Tanken har funnits, men blir lite för mkt automat-låda över det hela för min smak, + att det blir lite väl många givare och prylar som kan krångla när man är ute på event. Klart det går att göra smidigt så man jackar ur skiten på ett par minuter och mekar tillbaka original spakställ, men känns säkrare rent mekaniskt.
Btw: Svarven is alive! robbz, du får fan slänga upp bilder på stor-stina!
japp håller med nobbe....visst vore väl det en ide´men det känns lite brat-varning att åka med paddlar
nobbe var nyss här och kopplade in lillsvarven, så nu är det bara till att svarva grejer på hemmaplan....
-passade även på att ta några kort när solen lyste idag, så här ser den ut för tillfället.
stor-stina
nobbe var nyss här och kopplade in lillsvarven, så nu är det bara till att svarva grejer på hemmaplan....
-passade även på att ta några kort när solen lyste idag, så här ser den ut för tillfället.
stor-stina
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
- silverryggen
- Posts: 1184
- Joined: 31 Mar 2006, 20:46
- Location: Sandviken
Sjukt snygg bil! M3 E30 med turbomaskin är nog det fränaste man kan ha... MEN, surt att den bara går att andvända på bana.
eller går det att få den som amatörbyggt/ombyggtfordon?
eller går det att få den som amatörbyggt/ombyggtfordon?
M50 2.8L Turbo 900NM@4500Rpm
Bästa ET: 10,72
Bästa 60fot: 1,56
Bästa top speed 210km/h
Projekt tråd:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3732
Bästa ET: 10,72
Bästa 60fot: 1,56
Bästa top speed 210km/h
Projekt tråd:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3732