F.D - Team VPM

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Ondketchup
Posts: 478
Joined: 16 Sep 2006, 18:15
Location: Gnosjö

Post by Ondketchup »

Gött mannen!

/Johan
http://www.garaget.org/?car=314073" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

tack gubbar.. ja återkommer med en redovisning från dagen.. vi har hållt på typ hela dagen.

ja e TOk slut nu..

film kommer självklart och bilder och ett litet broms papper

710hk o 869nm i maskin inför iår och då på 980kg :)
egnesund
Posts: 145
Joined: 11 Dec 2005, 16:05
Location: Västerås

Post by egnesund »

grattis mannen, en fråga bara vad hade du för whp förra året?
My life starts when the rpm hits RED
Aros Auto AB
User avatar
Resgard
Posts: 1561
Joined: 07 Jul 2008, 23:26
Location: Mora

Post by Resgard »

Trevligt trevligt!
Gasar tills det rasar!

Bygger 335iM Turbo
User avatar
Storås
Posts: 937
Joined: 02 Nov 2007, 14:12
Location: Surahammar

Post by Storås »

Grattis !!
Mathias Storås / 0705283401 / storaas@gmail.com
RUSSiANRACiNG
User avatar
jocke_e30
Posts: 991
Joined: 01 Apr 2007, 16:20
Location: Mora

Post by jocke_e30 »

Är de nå mer gjort åt motorn eller äre bara bytt till Haltech?
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Härligt =D Vad är det för spec på maskin nu?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
Vision79
Posts: 2571
Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:

Post by Vision79 »

Grattis :)

hur mkt varvade ni? kom super vipporna till ngn nytta?
k3ZZk
Posts: 156
Joined: 08 Jun 2006, 13:19
Location: västerås

Post by k3ZZk »

egnesund wrote:grattis mannen, en fråga bara vad hade du för whp förra året?


har för mig han åkte 435whp eller nåt sånt!
rätta mig om jag har fel!

nu lär det bli som en dyng spark i bakhuvet me den effekten!

GRATTIS SOM FAN!!!


mvh steve
070-7706956
User avatar
Fernis1
Posts: 2406
Joined: 10 Jan 2008, 02:49
Location: Märsta

Post by Fernis1 »

Grattis karel ;), hpopas man får se bilen i sommar något :)
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

egnesund wrote:grattis mannen, en fråga bara vad hade du för whp förra året?


tjena.. de som fanns på mapper då va 500på driven.. därefter slirade kopplingen..

jocke_e30 wrote:Är de nå mer gjort åt motorn eller äre bara bytt till Haltech?


bytta vippor, sekventiellt på tändning(nya spolar) och soppa, bakvagn och sprut

Nisse Järnet wrote:Härligt =D Vad är det för spec på maskin nu?


den e rätt lång.. men lite ytligt så där..

så äre väl helsmidd 2.7, med billet vippor, crmo retainers, ppf race fjädrar, ppf race ventiler, z45 kam, gördel o ja hela paketet skulle ja tro :)

Vision79 wrote:Grattis :)

hur mkt varvade ni? kom super vipporna till ngn nytta?



vi varva 7000 för kammen ja har ger inte mer där efter.. men dom funkade skit bra.. bara ja som inte dragit excentern tillräckligt hårt så de fick vi justera 2 ggr :)
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

tackar allihopa :)

Och speciellt till Ted,Johnny,Ärtan,Jocke(VM),Limmet,Mats I,och självklart Grabbarna på PBZ


mappningen gick skit bra.. ÄNDA tills vi börja ladda på lite..

kör med haltech ls1 spolar och ngk standard stift.. på 1bar så gick de bra med orginal gap. .men upp på 1.2 så va de rätt kinkigt så vi knacka ner dom till 0.4 då gick de bra o ladda 1.6-1.7. när vi börja närma oss 2bar så började de strula då med även med ner knackade standard stift..

Efter lite tips av limmet så tog arash fram lite riktiga stift.. NGK IRIDUM IX.. KOSTAR skit mycket.. typ 240kr st x 6 = 1440. aja vi provar funkar de inte så skulle arash ta tillbaka dom så bara vin vin situation.

orginal gap ligger på 0.8 vi testa en repa på de men de gick inte. så vi knacka dom oxå. Och efter de fanns de inte tendens till misständning.. Galet grymma stift.

3st vippor bestämde sig för att dom inte villa sitta kvar på 0.25 i spel så de fick justeras... och så hann mitt häfta växel länkage lossna. men de finns de tid för nu :)

de har filmats så de kommer en film..

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
egnesund
Posts: 145
Joined: 11 Dec 2005, 16:05
Location: Västerås

Post by egnesund »

haha nice ju, du får väl bjuda på en till sån "där" utan att dra ur 3:an hahaha :wink:
My life starts when the rpm hits RED
Aros Auto AB
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

egnesund wrote:haha nice ju, du får väl bjuda på en till sån "där" utan att dra ur 3:an hahaha :wink:



hehe lätt att vi kan fixa..

2an nu är som 3an förra året :D
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

Jahaja, jag funderade på var fan min regskyllt var nånstans
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

r.ivars wrote:Jahaja, jag funderade på var fan min regskyllt var nånstans



hahaha :D just de ja lånar reggskylten :D
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Vad kör du med för turbo? :)
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Post Reply