F.D - Team VPM
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Ondketchup
- Posts: 478
- Joined: 16 Sep 2006, 18:15
- Location: Gnosjö
Gött mannen!
/Johan
/Johan
http://www.garaget.org/?car=314073" onclick="window.open(this.href);return false;
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
egnesund wrote:grattis mannen, en fråga bara vad hade du för whp förra året?
tjena.. de som fanns på mapper då va 500på driven.. därefter slirade kopplingen..
jocke_e30 wrote:Är de nå mer gjort åt motorn eller äre bara bytt till Haltech?
bytta vippor, sekventiellt på tändning(nya spolar) och soppa, bakvagn och sprut
Nisse Järnet wrote:Härligt =D Vad är det för spec på maskin nu?
den e rätt lång.. men lite ytligt så där..
så äre väl helsmidd 2.7, med billet vippor, crmo retainers, ppf race fjädrar, ppf race ventiler, z45 kam, gördel o ja hela paketet skulle ja tro
Vision79 wrote:Grattis
hur mkt varvade ni? kom super vipporna till ngn nytta?
vi varva 7000 för kammen ja har ger inte mer där efter.. men dom funkade skit bra.. bara ja som inte dragit excentern tillräckligt hårt så de fick vi justera 2 ggr
tackar allihopa
Och speciellt till Ted,Johnny,Ärtan,Jocke(VM),Limmet,Mats I,och självklart Grabbarna på PBZ
mappningen gick skit bra.. ÄNDA tills vi börja ladda på lite..
kör med haltech ls1 spolar och ngk standard stift.. på 1bar så gick de bra med orginal gap. .men upp på 1.2 så va de rätt kinkigt så vi knacka ner dom till 0.4 då gick de bra o ladda 1.6-1.7. när vi börja närma oss 2bar så började de strula då med även med ner knackade standard stift..
Efter lite tips av limmet så tog arash fram lite riktiga stift.. NGK IRIDUM IX.. KOSTAR skit mycket.. typ 240kr st x 6 = 1440. aja vi provar funkar de inte så skulle arash ta tillbaka dom så bara vin vin situation.
orginal gap ligger på 0.8 vi testa en repa på de men de gick inte. så vi knacka dom oxå. Och efter de fanns de inte tendens till misständning.. Galet grymma stift.
3st vippor bestämde sig för att dom inte villa sitta kvar på 0.25 i spel så de fick justeras... och så hann mitt häfta växel länkage lossna. men de finns de tid för nu
de har filmats så de kommer en film..
Och speciellt till Ted,Johnny,Ärtan,Jocke(VM),Limmet,Mats I,och självklart Grabbarna på PBZ
mappningen gick skit bra.. ÄNDA tills vi börja ladda på lite..
kör med haltech ls1 spolar och ngk standard stift.. på 1bar så gick de bra med orginal gap. .men upp på 1.2 så va de rätt kinkigt så vi knacka ner dom till 0.4 då gick de bra o ladda 1.6-1.7. när vi börja närma oss 2bar så började de strula då med även med ner knackade standard stift..
Efter lite tips av limmet så tog arash fram lite riktiga stift.. NGK IRIDUM IX.. KOSTAR skit mycket.. typ 240kr st x 6 = 1440. aja vi provar funkar de inte så skulle arash ta tillbaka dom så bara vin vin situation.
orginal gap ligger på 0.8 vi testa en repa på de men de gick inte. så vi knacka dom oxå. Och efter de fanns de inte tendens till misständning.. Galet grymma stift.
3st vippor bestämde sig för att dom inte villa sitta kvar på 0.25 i spel så de fick justeras... och så hann mitt häfta växel länkage lossna. men de finns de tid för nu
de har filmats så de kommer en film..
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort