Delrin VS Powerflex

Här diskuteras chassie och övriga bilen, ej motor.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Snekast

Post by Snekast »

Provade med plast till motor och v-låda på min när jag körde 2.0a. Den var absolut inte balanserad. Kunde inte sitta i bilen när man körde.. Mest lät det ifrån lådan, blev som Avvah skriver resonans i hela cupén, vibrerade i huvudet ;)
E39 540i/6 S62b50
E39 523i Vinterpulka
Avvah

Post by Avvah »

bullen! wrote:man ska undvika olika bussningar på låda och motor. det kan bli för mycket rörelse på ena stället jämfört med det andra och så kan det bli brott. vet personer med cossie som haft vanliga kuddar på lådan och stum motor för att det fanns teorier om att det skulle spara lådan men det blev tvärt om och blocket sprack vid motorfästen.

Hade Delin både för motor och växellåda. men jag köper det du säger att det blir spänningar.
Fredrik Östman
E39 528 Turbo SFRO
E30M3 S54 Turbo
Avvah

Post by Avvah »

Bäckis wrote:Har kört stumt överallt, alltså Delrin. Inga vibarationer alls, men maskinerna har alltid varit balanserade.

Ja min botten var rätt sliten 27k mil eller nått, håller på att balansera veven nu, blir även h-profilare och smidda kolvar. då borde man klara sig från vibrationerna.
Fredrik Östman
E39 528 Turbo SFRO
E30M3 S54 Turbo
Thörn

Post by Thörn »

nu får man hålla isär resonans ljud vid vissa varvtal och vibrationer, det är inte samma sak.
Att man har mjuka gummikuddar orginal är just för att karossen skall hållas fri från resonansljud, samma sak med avgassystemet, annars kunde man ju skippa bussningar och svetsa fast det rakt i karossen :lol:
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
Muxxor

Post by Muxxor »

Bäckis wrote:Har kört stumt överallt, alltså Delrin. Inga vibarationer alls, men maskinerna har alltid varit balanserade.

Ang bussningar i bärarmarna så går det inte att sälja för hålen i länkarmarna är inte runda, så man måste ha en brotsch att köra ur hålen med efter att man pressat i dem.

Menar du bärarmarna fram eller bak? övre eller undre bak?

Gissar på att det är Nr3 på bilden?

Image
TurboBackman

Post by TurboBackman »

Någon som kan ge lite info om hur det är med hockypuckar ? (stavning?)
på motor och låda ?
MVH // Backman
Thörn

Post by Thörn »

hockypuckar funkar, men sätt metallskivor på var sin sida om pucken så blir den lite stabilare och tål trycket bättre från motorfästena.
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
olander_91

Post by olander_91 »

Har sett att ppf har delrin. Jag vill ha till bärarmar (runt hela bilen)
Finns det någon sida som säljer delrin runt om?
Powerflex har ju till tex bärarmar fram och bak.
jocke_e30

Post by jocke_e30 »

www.specialsvarv.se gör väll de
birro

Post by birro »

millway.se
Post Reply